Husmor Lisa

Ny matlagande VD på White and White Event

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2018 11:46 CET

20 mars 2018

Event-vd efter några år vid spisen:

Lisa Lönner ny vd på White and White Event

Efter att ha gjort en U-sväng och lagat mat på sin Whiteguide-restaurang med odlingar i skärgårdsvilla i fem år, blir Lisa Lönner ny VD på White & White Event. Hon ska fortsätta skapa matkoncept och förenar rollen med gastronomiska entreprenörsprojekt som den Gyllene Hjulet-nominerade tjejkockturnén TakeOver Gästspel. Annika Jönsson som grundat White and White och Lisa Lönner återförenas, de var på tidigt 2000-tal det kreativa teamet bakom MTV Europe Music Awards i Stockholm och skapade bl.a MTV Stockholm Music Week med världs-sända tv-events i Stockholm.

Den röda tråden i mitt yrkesliv är att skapa upplevelser som får människor att njuta och utvecklas oavsett om jag berättar historien om en ört eller hjälper kunder att hitta sin kommunikationsidé. White and White arbetar med mänskliga möten vilket vi törstar efter mer än någonsin i denna tech-intensiva era, säger Lisa.

Lisas fokus blir att leda byrån och att stärka uppdragen på innehållssidan samt arbeta med sitt nätverk inom mat. White and White skapar och projektleder eventkoncept inom musik, mat och vintersport, och gör B2B-events som galor, mässor och seminarium.

Ser fram emot att leda vårt team av unga, skarpa projektledare med brett nätverk i upplevelsebranschen, säger Lisa.

Förutom kock och PR-chef på MTV, är hon civilekonom från Handelshögskolan och var Strategic Director/Göteborgschef på PS Communication i åtta år med innehållsansvar för större kunder, samt Brand Execution Agency Director på Universum Communication där hon jobbade med globala employer branding-kampanjer. Lisa stod också bakom trendspaningen Citybarometern 2005-2015 på uppdrag av Nöjesguiden och är en ofta anlitad föreläsare.

Det är en bra känsla att ha fått lyckas med sin dröm. Att ha byggt ett så konkret företag som en restaurang och lagat maten med egna händer samt ha fått ut Husmor Lisas story i sociala media och PR är användbart då allt handlar om att ha en bra idé som är rätt i tiden. Dessutom kan jag ju slänga ihop canapéer våra till events….

Annika Jönsson bor sedan några år i Falkenberg och är marknadschef på Gekås Ullared samt delägare i White and White Event AB.

För ytterligare information, kontakta:

Lisa Lönner Pulkkinen på 070 200 94 14 eller lisa@whiteandwhite.se