Mascus Media Center

Ny mobil webbplats för Mascus kunder

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2012 20:51 CEST

Mascus - världens snabbast växande onlinemarknad för handel med transportfordon och maskiner för entreprenad, lantbruk, materialhantering och skogsbruk - underlättar för sina användare och yrkeshandlare att hålla sig uppdaterade med sin verksamhet inom företagets webbtjänster, genom att lansera en helt ny mobilanpassad webbplats.

Den mobila webbplatsen är designad för ökad tillgänglighet, och gynnar både säljare och köpare genom att vara en lättillgänglig webbportal för mobila enheter. Detta ger alla Mascus användare tillgång till företagets tjänster även på resade fot.

Yrkeshandlare kan med tjänsten “Dealer Mobile” för mobilwebben m.mascus.se visa, uppdatera och underhålla sin Mascusprofil via mobilenheter som smartphones, liksom de även kan hantera sina annonser och söka i världens största databas över ny och begagnad maskinutrustning. Tack vare specialutvecklad programvara som skickar mobila webbläsare direkt till deras webbplats, får säljarna via Dealer Mobile möjlighet att ta sitt utbud till en skräddarsydd lösning som tillhandahålls av en lokal säljrepresentant. Handlaren når direkt sitt lager av försäljningsobjekt och kan när som helst och var som helst uppdatera, flytta och utvärdera sina annonser.

Den mobila tillgängligheten är det som gör den nya webbportalen - på svenska m.mascus.se - unik. “Vi har insett att yrkeshandlare sällan sitter på kontoret utan oftast är ute på sina arbetsplatser,” förklarar Mascus försäljningschef Rickard Krøtø. “Så istället för att vänta tills de kommer tillbaka till kontoret gör vår mobila webbplats det möjligt för handlarna att titta till sin Mascusprofil medan de är i farten. Det innebär att de kan fatta snabbare beslut när det behövs, och även svara snabbare på frågor från intresserade köpare. Vi tror att vår nya mobilwebbplats kommer att motivera handlare att besöka sina Mascussidor oftare, och kommer att ge alla våra kunder en verkligt aktuell och alltid uppdaterad tjänst,” tillägger han.

Samtidigt kan köpare använda den mobila webbplatsen för att söka bland annonserna, som är uppdelade i lättnavigerade kateorier. När användaren klickar på en annons visas säljarens annonsbilder (upp till 6), detaljuppgifter om objektet, pris och var objektet finns. Den intresserade köparen kan ringa upp säljarens nummer direkt från annonssidan för att diskutera en affär.

I ständig förbättring

Den nya innovativa webbplattformen är en del i Mascus plan att kontinuerligt skapa förbättringar, i syfte att kunna leverera en heltäckande tjänst utan motstycke till alla sina kunder. “Den mobila webbplatsen tar Mascus till en ny nivå, genom att göra vår portal mycket mer flexibel för alla att använda,” förklarar Fredrik Larsson, VD på Mascus. “Vi inser den stora vikten av att skapa ett system som är användarvänligt oavsett i vilken miljö det används, och detta inkluderar användning via mobilenheter. Dagens Internetteknik omfattar mobila enheter i allt större grad, så uppbyggnaden av en mobilwebbplats som gör Mascus tillgängligt för användare i rörelse var ett logiskt steg för oss att ta. Det förstärker också att vi har ett engagemang i ständigt arbete med förbättringar,” tillägger han.

Plattformen har testats och har visat sig så framgångsrik att den nu lanseras brett över företagets varumärke. Medan smartphones alltmer blir normen och bredbandsanslutningar för samman avlägsna regioner via Internet, tror Mascus att den nya webbplatsen kommer bli mycket populär bland Mascusanvändare och handlare världen över. “Den mobila tekniken är Internets framtid, och genom att redan nu introducera en egen mobilsajt tror vi oss kunna ligga i framkant både vad gäller tekniska framsteg och tillhandahållande av en högkvalitativ tjänst för våra kunder,” kommenterar Fredrik Larsson. “Det glädjer oss att detta har varit så populärt i de tidiga testerna, och vi tror satsningen banar väg för flera mobila applikationer och tillägg till våra tjänster inom en mycket snar framtid,” sammanfattar han.

Kontakt:

Fredrik Larsson, Verkställande Direktör, +358 50 314 2511, fredrik.larsson@mascus.com
Rickard Krøtø, Försäljningschef, + 46 70 660 2780, rickard.kroto@mascus.com

Om Mascus:

Mascus – Är en webbaserad marknadsplats för begagnad maskinutrustning för lantbruk, skogsbruk, materialhantering, grönyteunderhåll och entreprenad samt för transportfordon. Bland utbudet finns traktorer och andra jordbruksmaskiner, lastbilar, grävare, skåpvagnar, truckar, minigrävare, traktorgrävare och grävskopor. Mascus gör handeln med begagnade maskiner och utrustning snabbare och effektivare genom att samla all information om utbud och efterfrågan på ett ställe. Alla yrkeshandlare, tillverkare såväl som slutanvändare är välkomna att annonsera ut sina begagnade maskiner via marknadsplatsen.

Mascus är ett handelsföretag inom Alma Media Corporation.

Till redaktör:

Pressmaterial och bilder: