NoTaxi

Ny mobilapp utmanar taxibolagen med samåkning

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 09:21 CET

NoTaxi är en helt ny applikation för iOS-användare som sammanför passagerare och förare, där du som användare bestämmer priset.

NoTaxi-appen lanserades i Stockholm 10 december och är ett helt nytt sätt för resenärer och förare att interagera och komma överens om både pris och slutdestination. Som förare använder du tjänsten genom att enkelt hitta eventuella passagerare med hjälp av en interaktiv karta – alltifrån grannar, vänner och kollegor till okända människor i närheten som behöver transport. Allt du behöver ta ställning till är ersättningen som erbjuds. Använder du appen som passagerare fyller du helt enkelt i uppgifter om var du vill åka och hur mycket du är beredd att betala. Tjänsten fungerar i Stockholmsområdet inklusive förorter och rutten, restid och pris sätts individuellt överenskommelse mellan inblandade parter.

NoTaxi är en direkt konkurrent till Uber, men det finns en stor skillnad – tjänsten är helt gratis även för föraren! Som bilägare har du en ständig inkomstkälla och avgiften erläggs antingen kontant, via Swish eller annan lämplig betalningsmetod. Appen tillhandahåller kartor, chatt-funktion, färdväg samt viktig förhandsinformation om föraren och bilen.

– NoTaxi är mer än en service mellan förare och passagerare, det är en flexibel och transparent lösning som ger bilägare möjlighet att tjäna pengar utan mellanhänder. NoTaxi är tänkt att förbättra livskvaliteten i storstaden och allt handlar om nätverkande: medlemmarna kan lära känna varandra innan första körningen, vilket är en trygghet för båda förare och passagerare, säger Irina Frödin, SEO på NoTaxi

Efter introduktionen i Stockholm kommer NoTaxi lanseras i flera storstäder som Berlin, London, Madrid och Barcelona med flera. Android- och webbversion kommer lanseras februari 2016.

För mer information: http://no-taxi.eu

Övriga frågor:

Irina Frödin, CEO NoTaxi
+46 704248194 / +33 652263499

notaxi.irina@gmail.com

Marina Mironenko, Talesperson, NoTaxi

notaxi.marina@gmail.com

"NoTaxi app – Taxi is not a luxury anymore"

NoTaxi offer you a great opportunity to use taxi service on daily basis and make the world we live in a better place. Know your neighbors better, improve environment, decrease traffic - all within NoTaxi app! We provide more working spaces by removing any additional fees: app is free, no commissions, no long registration. Want to know more? Go to www.notaxiapp.com