Skyflower Communications AB

Ny mobiltjänst förenklar kontaktnätet

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2011 09:01 CET

Har du upplevt att ett nytt nummer försvann ur din samtalslista innan du hann lägga till det i din telefonbok? Skyflower lanserar idag en tjänst som låter dig prenumerera på dina kontakter. Tjänsten låter abonnenter få alla nya nummer som kontakter direkt till mobilen och är speciellt efterfrågad av iPhone-användare som ringer mycket nya nummer.

Tjänsten fungerar såhär:

Varje vecka hämtas abonnentens samtalshistorik från operatören och jämförs med veckan innan, alla nytillkomna nummer slås upp i publika svenska nummerdatabaser och skickas sen till mobilen som kompletta kontakter med namn, adress och nummer. På så vis slipper användaren lägga in numret manuellt i telefonboken och fångar dessutom upp nummer som trillat ur mobilens samtalslista. Du slipper helt enkelt leta efter nummer du ringt eller ringa en nummerupplysningstjänst. Användaren väljer självklart om och vilka kontakter som ska läggas till i telefonboken och tjänsten raderar aldrig något i din mobil.

Vill du veta mer? Skicka ett sms med texten start till 72490 för mer information. Tjänsten fungerar med Telia och Halebop. Kontakta oss på press@Skyflower.se om du har fler frågor.

Skyflower Communications AB är sedan tidigare känd för tjänsten Nummerräddaren, som gör det möjligt att återskapa telefonboken utan backup i en ny mobil när den gamla tappats bort, stulits eller skadats. Tjänsten väckte stor uppmärksamhets på förra årets Mobilgala då den belönades med Guldmobilen för ”årets nyttotjänst".

Vi erbjuder enkla och sofistikerade lösningar för mobiloperatörer. Vi skapar applikationer som ger användarna en möjlighet att hålla sina mobiltelefoner uppdaterade.