Swopoint Sweden AB

Ny modell för byteshandel

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2012 22:38 CET

Nu lanseras den nya webbplatsen swopoint.se som ska underlätta för människor att byta sina saker med varandra. Företaget Swopoint Sweden AB startade verksamheten så sent som i september och har ägnat hösten åt att utveckla koncept, profil och plattform.

" Det känns verkligen skönt att ha lyckats ro allting iland inom de tidsramar vi satte när projektet drog igång", säger Mikael Nordgren, VD och grundare. "Vi har använt oss av duktiga lokala företag för att utveckla det hela och vi är mycket nöjda med resultatet."

Tjänsten innebär att medlemmar kan lägga ut annonser på de saker de vill byta bort och erhåller ett antal poäng, s.k. swops, baserat på värdet på den utannonserade varan. Dessa swops kan sedan användas för att byta till sig, eller "swoppa", nya varor från webbplatsen. På så sätt undgår man byteshandelns stora problem, att hitta någon som har den sak man vill byta till sig och som samtidigt är intresserad av den sak man själv vill byta bort.

Marknadsföringen har skett under hösten i sociala medier och har på väldigt kort tid rönt ett ganska stort intresse.

Swopoint Sweden AB grundades i september 2012 och har sitt säte i Karlshamn.

Kontakt: Mikael Nordgren, 0708-576007, mino@swopoint.se