ICA AB

Ny modern ICA Kvantum-butik öppnar i Kristianstad

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2004 10:24 CEST

Idag öppnar ICA Kvantum i Kristianstad. Det är den 126:e ICA Kvantum-butiken i Sverige.

Butiken är 2 300 kvadratmeter stor och handlaren heter Mats Karlsson. Butiken kommer att ha 30 anställda.

- Jag ser fram emot att få driva ICA Kvantum Kristianstad och jag och min personal hoppas att våra kunder ska uppskatta det breda sortimentet och vår stora satsning på färskvaror, säger Mats Karlsson. Eftersom butiken ligger i ett mångkulturellt område satsar vi också extra på mat och produkter från främmande länder – det vi kallar världens mat.

ICA Kvantum i Kristianstad kommer att erbjuda ett brett sortiment med dagligvaror, färskvaror, husgeråd, media, böcker, hygien- och kosmetikaprodukter samt tjänster via ICA Kundkort och ICA Banken.

För mer information:
Mats Karlsson, handlare ICA Kvantum Kristianstad, telefon 044 – 20 84 86
ICAs presstelefon, 070 – 253 66 60

Om ICA
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med drygt 40 000 medarbetare och 3 000 butiker i Skandinavien och Baltikum. I gruppen ingår operativa dotterbolag, dels med ett stort nätverk av butiker, dels med distribution till restaurang- och storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska ICA-kunderna genom ICA Banken. ICA AB ägs till 30 procent av ICA Förbundet Invest AB, till 20 procent av norska Canica AS och till 50 procent av holländska Royal Ahold N.V. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett världsomspännande detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se