G A Lindberg ChemTech AB

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2015 09:42 CEST

Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 ersätter Mobil Delvac XHP LE 10W-40

Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 ersätterMobil Delvac XHP ESP 10W-40 dunk bild

Den nya syntetiska dieselmotoroljan Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 ersätter den utgående Mobil Delvac XHP LE 10W-40.

Utöver samma kvalitet och godkännanden som den tidigare produkten, har även Mobil Delvac XHP ESP 10W-40 ytterligare godkännanden som:

ACEA E9
API CJ-4
CAT ECF-3

...samt även dessa tillverkar-godkännanden:

MAN M 3271-1
Volvo VDS-4
Renault Truck RLD-3

Det som även är unikt med denna olja är att den har både Volvo VDS-4 samt Scania Low Ash godkännanden.

Förut behövde man två olika oljor om man hade en blandad modern maskinpark med Volvo och Scania. Nu räcker det med EN!

Ny dieselmotorolja

"Mobil Delvac XHP ESP10W-40 är en syntetisk dieselmotorolja med extra hög prestanda som utformats för smörjning av moderna, högpresterande motorer med låga utsläpp som används i krävande tillämpningar".

Läs mer här om Mobil Delvac XHP ESP 10W-40.

Kontakta oss här om ni har några frågor!

G A Lindberg ChemTech AB
www.galindberg.se/chemtech

Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom; Sammanfogning/limning/tätning, smörjning, skäroljor/vätskor för metallbearbetning, rostskydd, rengöring och produkter för elektronikproduktion. Tillsammans med våra doseringssystem så får ni alltid rätt mängd på rätt plats oavsett produkt. En helhetslösning från oss innebär självklart att ni får en fungerande produkt/lösning för produktion och underhåll, utöver detta får ni även leveranser av önskad produkt enligt era önskemål i rätt tid.

Tillsammans med en god totalekonomi.

Produkterna/lösningen ska naturligtvis uppfylla gällande lagar och regler, både vad det gäller yttre och inre miljö. Vi ställer kostnadsfritt upp med härdplastutbildningar för våra kunder.

Vårt rikstäckande återförsäljarnät hjälper dig med snabba leveranser och lokal lagerhållning av alla våra produkter.