Panasonic Nordic AB

Ny multiprodukt från Panasonic finns med i filmen Tomb Rider 2

Pressmeddelande   •   Aug 04, 2003 12:02 CEST

Panasonic utökar sitt sortiment av kompakta SD-enheter och presenterar en ny e-wear™ A/V-recorder. Den snygga digitala SV-AV20 kan tillsammans med den nya programvaran SD Jukebox användas som videokamera, stillbildskamera och för röstinspelning. Du kan dessutom spela upp och in musik med den. Nya SV-AV20 får plats i handflatan och har ett lättanvänt gränssnitt och hög videoupplösning. I filmen Tomb Raider 2, med premiär i augusti, används produkten av actionhjältinnan Lara Croft.

Den nya e-wear-enheten bygger på SD-teknik, det kompakta högkapacitetsmedium för lagring som utvecklats särskilt för ljud-, video- och datorändamål, och kan spela in olika format med ett och samma flexibla media. Ljud och video som har spelats in och sparats på det flyttbara SD-minneskortet kan överföras till en dator, där informationen sedan kan lagras, redigeras och skickas vidare med e-post.

Det nya och lättanvända gränssnittet gör inspelningen enkel - inga besvärliga menyer, utan bara en enda knapptryckning. SV-AV20 har förbättrad bildkvalitet med MPEG4-hastighet (15 bildrutor per sekund) för video och en upplösning på 640 x 480 pixlar för stillbilder i JPEG-format. Tack vare den vridbara 2-tums LCD-displayen och de två inspelningsknapparna kan man ta bilder både i horisontellt och vertikalt läge. Dessutom får du bättre fokus med den nya digitala 2x-zoomfunktionen och den inbyggda blixten gör att du kan ta bra digitala bilder även vid dåliga ljusförhållanden.

SV-AV20 är kompatibel med MP3- och AAC-formaten och tack vare den inbyggda USB-porten är det enkelt att överföra musik för uppspelning från en dator till ett SD-minneskort. Den medföljande programvaran SD Jukebox gör det lätt att sortera och spara flera digitala musikfiler i en och samma databas på din dator. Programvaran kan dessutom hantera digitala stillbilder, så att du som har konstnärliga talanger kan kombinera bilder med musik och skapa egna musikvideor. Du kan lyssna på alla olika typer av inspelat ljud via den inbyggda högtalaren.

Uppskattat marknadsvärde är SEK 5000.

Specifikationer

SV-AV20

Strömkälla: 4,8 V DC (nätadapter)
3,7 V DC (batteri)
Röstkomprimering: G.726
Musikexpansion: MP3, MPEG2-AAC
Mått (B x H x D): Cirka 61,7 x 25,9 x 74,6 mm
Vikt: SV-AV20: cirka 92 g (utan batteri och SD-minneskort)
Temperatur vid drift: 0° C–40° C
Luftfuktighet vid drift: 10 %–80 %

* Angivna vikter och mått är ungefärliga.
* Utformning, funktioner och specifikationer kan ändras utan föregående meddelande.

För vidare information kontakta:
Panasonic Sverige
Jenny Nilzon