Agenturföretagen

Ny nordisk mötesplats i Stockholm

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2003 15:47 CET

Marknader smälter samman. Branschrepresentanter från Nordens länder har därför kommit överens om att etablera en gemensam nordisk mötesplats för företag som säljer skor, väskor och accessoarer. Syftet är att underlätta, effektivisera och ge mervärden för både utställare och besökare och att öka intresset för branschen hos allmänheten och media.

Målet är också att introducera nytänkande och att skapa en dynamisk och inspirerande plattform för framtiden. Nordens Sko- & Väskmässa fokuserar på ett stort och brett utbud, upplevelser och ett internationellt nätverk.

Utställare är företag som säljer skor, skotillbehör, skovårdsprodukter, väskor, accessoarer (handskar, vantar, skarvs, slipsar, hattar, mössor, strumpor, skärp, plånböcker, solglasögon och paraplyer). På mässan finns också andra branschinriktade företag inom butiksdata och -inredning, spedition, emballage, media och design.

Nordens Sko- & Väskmässa är en fackmässa öppen för köpare och media från Norden, Baltikum och norra och östra Europa. Obligatorisk dataregistrering och fri entré. Förregistrering kan göras via hemsidan.

Mässaktiviteter:
Föredrag på lördag med David Shah, internationellt känd trendinformatör.
Modevisningar.
Trend- och elevinstallationer.
Cocktail och underhållning lördag klockan 17.30 vid entrén.

Tack vare att branschen arrangerar mässan kan monterhyran hållas betydligt lägre än på motsvarande mässor i och utanför Norden:
795 SEK/kvm, i priset ingår väggar och matta
675 SEK/kvm, medlemmar i Agenturföretagen

För mer information, kontakta gärna:
Gun Johansson, projektledare, +46 8 411 00 22, fax + 46 8 411 00 23, info@nordicshoeandbagfair.se, www.nordicshoeandbagfair.se