Kraft Foods Sverige AB

Ny, oemotståndligt god chipssmak från Estrella.

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2005 13:45 CEST

Estrella Hot Sweet Chili - chips med smakinfluenser från Asien.

”Estrella Hot Sweet Chili är ett chips som har en perfekt balanserad kombination av sötma och hetta. Den har en bred smakflora som bland annat grundar sig på chili, svartpeppar, paprika, ingefära och koriander. Estrella Hot Sweet Chili är helt enkelt alldeles oemotståndligt god” säger Mediha Budak, biträdande produktchef för chips på Estrella.

Estrella Hot Sweet Chili är en nyhet för den som vill njuta av ett gott och spännande chips tillsammans med vänner och familj.

Kontaktperson: Mediha Budak
Assistant Brand Manager Chips Nordic
Kraft Foods Sverige AB
e-mail mbudak@krafteurope.com

Kraft Foods är ett av världens största livsmedelsföretag med ca 98 000 medarbetare. Vi är verksamma i över 150 länder och omsätter ca 32 miljarder USD. Med starka varumärken som Kraft, Nabisco, Philadelphia, Jacobs, Oscar Mayer, Maxwell House och Post är Kraft Foods ledande inom bl a snacks (inkl choklad), drycker, ost, livsmedel och färdiglagade rätter.

Kraft Foods i Norden har ca 2 400 medarbetare och omsätter ca 790 MUSD. I Norden är vi ledande inom kategorierna choklad, kaffe, livsmedel och snacks. Starka varunamn som säljs i Sverige är bl a Marabou, Daim, Aladdin, Twist, Japp, Gevalia, Blå mocca, Philadelphia, O'boy och Estrella.

I Sverige finns vi i Upplands Väsby, Gävle och Angered.

Läs mer på vår hemsida http://www.kraftfoodsnordic.com

Kraft Foods Sverige