Trio AB

Ny order från ledande nordisk bank

Pressmeddelande   •   Mar 16, 2006 14:53 CET

En ledande nordisk bank uppgraderar sin IP-telefonilösning från Trio. Ordern – som är värd över 1,4 miljoner kronor och inkluderar 13 000 programvarulicenser – ger framför allt banken tillgång till ny funktionalitet.

Trio kommer att uppgradera IP-lösningen med stöd för bland annat SMS, förenklad hänvisning, kalenderkoppling och automatisk telefonist, vilket ger ökade möjligheter för banken att ge sina kunder snabb service och professionellt bemötande.

– SMS kan vara ett väldigt användbart och enkelt sätt för medarbetarna att uppdatera närvarostatus, berättar Michael Stubbing, divisionschef för Trio Enterprise. Genom att skicka en enkel förprogrammerad kod via SMS kan man exempelvis lägga in ett möte eller en timmes lunch i sin kalender.

Informationen från kalendern kan givetvis göras tillgänglig för andra användare, exempelvis receptionisten.

För ytterligare information kontakta:
Michael Stubbing, divisionschef Enterprise Division, tel. +46 (0)8 457 30 35
Anders Leideman, VD Trio AB, tel. +46 (0)8 457 30 18

Om Trio:
Trio utvecklar system för företagstelefoni som ökar den interna effektiviteten, förbättrar kundservicen och ökar kontrollen över telefonikostnaderna. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två operativa divisioner: Mobile Office Division och Enterprise Division. Mobile Office Division tillhandahåller produkter inom Trio Mobile Office som erbjuder en fullständig eller successiv övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Enterprise Division arbetar med integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering inom produktområdet Trio PresentOffice, samt lösningar för kundtjänstsystem inom produktområdet Trio Televoice. Integrerad telefoni innebär att fast-, mobil- och IP-telefoni knyts ihop till ett enda virtuellt telefonisystem. Kundtjänstsystemet innefattar flexibla call- och contactcenter, interaktiva talsvarssystem som bank-på-telefon och taligenkänning. Cirka 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com