Centerpartiet i Göteborg

Ny ordförande i CUF Göteborg

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2016 14:01 CET

På onsdagen den 8:e november valdes Adam Garneij till ny ordförande för CUF Göteborg. Efter att under föregående år suttit i avdelningens styrelse som evenemangsansvarig valdes på onsdagen Adam till ny ordförande. Adam efterträder Oskar Qvarfort som ordförande, och är den fjärde ordföranden för avdelningen sedan den ombildades från ett distrikt. Adam är uppvuxen i Göteborg och har varit med i Centerrörelsen i ungefär två år. På dagarna studerar Adam på gymnasiet och är även ansvarig för Centerpartiet i Göteborgs kommungrupp. Adam vill arbeta med att vässa och bredda avdelningens verksamhet ännu mer.

- Jag är övertygad om att höga ambitioner leder till höga prestationer, och jag hoppas och kommer att sträva efter att att CUF Göteborg under året kommer att kunna bli både ännu större och vassare, säger Adam Garneij.

Övriga som valdes i styrelsen är Oscar Mårlind, vice ordförande, Carl Adamsson, Erik Olsson samt Jonathan Sarge. Styrelsen valdes enhälligt på årsstämman.

Presskontakt: Adam Garneij, ordförande och pressansvarig 070 631 56 08 adam.garneij@centerpartiet.se

Alla ska kunna bestämma över sitt liv genom egna och fria val. Du ska kunna skapa din egen framtid, oavsett var i landet du väljer att bo. Tillväxt och nya jobb skapas bäst om vi samtidigt tar ansvar för miljön. Utifrån det formar vi vår politik.