TEBAB

Ny ordförande i Lastfordonsgruppen

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2011 11:25 CEST

Vid Lastfordonsgruppens vårmöte i maj 2011 valdes Torbjörn Eriksson till ny ordförande.

Torbjörn Eriksson är VD på Zetterbergs Industri AB, och har tidigare suttit med i branschföreningens styrelse.

Avgående ordföranden Håkan Danielsson kommer att fortsätta i styrelsen som vice ordförande. Torbjörn Eriksson ser positivt på att man under de senaste åren etablerat välfungerande arbetsgrupper, och vill arbeta för att öka engagemanget och aktiviteten i dessa. Andra frågor som LFGs nya ordförande prioriterar högt är kontakten med departement och myndigheter med Transportstyrelsen i spetsen, samt att öka marknadens kännedom om påbyggarbranschen. ”-Många som tror att det är chassitillverkarna som tillverkar våra transport- och kranbilar, men de gör själva chassit. Inget fordon blir ett fungerande arbetsredskap förrän något av våra påbyggarföretag gjort sitt!”.

Lastfordonsgruppen är en sammanslutning inom Teknikföretagens Branschgrupper som samlar de flesta och största lastbilspåbyggarna i Sverige. Det är påbyggnaden som skapar värde av ett chassi. Lastfordonsgruppen (LFG) är ett språkrör för branschen mot myndigheter, tillverkare, lagstiftare och branschkollegor. LFG bildades 1961 och har 57 medlemmar över hela Sverige. För ytterligare information, kontakta Annika Wannerberg, tel. 08-7820878 eller Mårten Sohlman, tel. 08-7820807, e-mail lfg@teknikforetagen.se

Mer om LFG på www.lastfordonsgruppen.com