Naturskyddsföreningen i Stockholms län

Ny ordförande vald på stämman

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2016 15:47 CEST

Under lördagen höll Naturskyddsföreningen i Stockholms län sin årliga länsstämma. Till ny ordförande valdes Beatrice Sundberg. Hon efterträder Mårten Wallberg som har suttit på posten i 13 år.

Beatrice tycker att många miljöfrågor är viktiga men vill främst arbeta med stadsplanering, trafikfrågor och föreningsinterna frågor.

• -När det planeras för att det ska bosätta sig fler människor i länet är det viktigt att diskutera vad som är bra boendemiljö och hur människors hälsa påverkas. All forskning visar att det är bra att vistas i naturen och därför är det viktigt att bevara många och stora sammanhängande grönområden runt om i länet säger Beatrice.

Beatrice Sundberg är 37 år, utbildad miljöingenjör och har varit ideellt aktiv i Stockholms Naturskyddsförening i åtta år, sju år i styrelsen varav fyra som ordförande.

För mer information:

Beatrice Sundberg, mobil 073-719 91 33

Naturskyddsföreningen är en ideell miljöorganisation med kraft att förändra. Naturskyddsföreningen i Stockholms län arbetar med en mängd olika regionala miljö- och planfrågor och arrangerar utflykter genom Storstockholms naturguider. Vi bevakar de övergripande frågorna i Stockholms län som innefattar fler än en kommun, exempelvis de gröna kilarna, vägar, cykelbanor, kollektivtrafik och utbyggnaden av staden. De lokala frågorna hanteras i våra 26 kretsar. Länet har totalt drygt63 000 medlemmar som stödjer vår verksamhet.