Filippa K

Ny organisation för Filippa K:s designteam

Pressmeddelande  •  2008-01-21 11:00 CET

Filippa K förstärker sin organisation genom att befordra Nina Bogstedt till Head of Design och Rasmus Wingårdh till Creative Manager. Företagets grundare Filippa Knutsson tar en mer övergripande och strategisk roll med fokus på långsiktig varumärkesutveckling.

I sin nya roll som Head of Design tar Nina Bogstedt det operativa och administrativa ansvaret för Filippa K:s designteam, samt det kommersiella ansvaret för Filippa K:s kollektioner. Nina Bogstedt har arbetat på Filippa K i 10 år, senast som Senior Designer för Filippa K Man.

"Det här är en otroligt spännande utmaning. Jag ser fram emot att kunna ta Filippa K:s designteam vidare mot nya höjder" säger Nina Bogstedt.

Rasmus Wingårdh, som arbetat som designer på Filippa K i fem år, får också en utökad roll som Creative Manager med övergripande ansvar för Filippa K:s kreativa uttryck. Rasmus Wingårdh kommer därmed att ansvara för att kollektionernas koncept och uttryck samordnas kreativt med kampanjer, visningar och butikskoncept, samt vara Filippa K:s talesperson i designfrågor.

“Det känns fantastiskt att få ta ett helhetsgrepp om Filippa K:s kreativa uttryck. Jag hoppas jag både kan förvalta och utveckla den stil och det konsekventa formspråk vi förknippar med Filippa K” säger Rasmus Wingårdh.

Rasmus Wingårdh kvarstår samtidigt som Head Designer för Filippa K Man, liksom Åsa Stenerhag som fortsätter som Head Designer för Filippa K Woman.

Filippa K:s grundare Filippa Knutsson kommer ta en mindre operativ roll för att som grundare och aktiv ägare fokusera på övergripande strategiska frågor och långsiktig varumärkesutveckling

“Filippa K växer så otroligt snabbt att det nu känns mest naturligt för mig att fokusera på långsiktiga och mer övergripande frågor kring utvecklingen av varumärket och företaget. Det är med glädje och förtroende som jag lämnar över det dagliga ledarskapet för designavdelningen och jag kommer såklart alltid finnas nära till hands även där.”
säger Filippa Knutsson.

För mer information, kontakta gärna
Pär Zetterberg
Phone: +46 8 615 7000