Teltek AB

Ny pallmärkare från svenska Autolabel visas av Teltek på Scanpack

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2012 16:27 CEST

Göteborgsbaserade Autolabel, sedan länge en av Telteks samarbetspartners inom Print & Apply, har tagit fram en ny pallapplikator för märkning av hel- och halvpall på en eller två sidor. Applikatorn finns i höger- eller vänsterversion för att ge möjlighet att applicera på pallens samtliga fyra sidor.

Skrivaren, på vilken applikatorn sitter monterad, är en Autolabel T63, en termotransferskrivare vilken skriver etiketter i storlekar upp till ca 150x210 mm.

Både skrivaren och pallapplikatorn kommer att visas i Telteks monter på Scanpack i Göteborg. Teltek återfinns i monter D06:12.

För mer information, kontakta försäljningschef Anders Englund på telefon 019-311 302 eller per mail, anders.englund@teltek.se.

Teltek är en totalleverantör av utrustning för produktkontroll till läke- och livsmedelsindustrier i Sverige såväl som resten av världen. Egen utveckling och konstruktion av vågutrustningar, röntgendetektorer m.m. ger kundanpassade lösningar av hög kvalitet. I sortimentet finns även metalldetektorer, pris- och viktmärkare, visionsystem, statiska vågar, produktionsmjukvara mm där samarbete sker med noga utvalda partners.

Försäljning, utveckling, konstruktion samt service och support utgår från Telteks lokaler i Örebro, nära Sveriges demografiska mittpunkt.

Läs mer på www.teltek.se...