Moderaterna

Ny partisekreterare och biträdande partisekreterare för Moderaterna

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 11:00 CEST

Ny partisekreterare för Moderaterna blir Sofia Arkelsten. Sofia Arkelsten är 33 år och kommer från Stockholm. Sedan 2006 har hon varit riksdagsledamot från Stockholm och ledamot i Miljö- och jordbruksutskottet samt EU-nämnden. Hon har också varit Moderaternas miljöpolitiska talesperson.
Sofia Arkelsten var tidigare aktiv inom kommunpolitiken i Stockholms stad, bl.a. inom Miljö- och hälsoskyddsnämnden, Maria-Gamla stans stadsdelsnämnd och kommunfullmäktige.

Tidigare har hon arbetat på Svensk Handel och som informationschef på Ica Sverige. Sofia Arkelsten bor på Kungsholmen i Stockholm tillsammans med sin sambo.

Ny biträdande partisekreterare för Moderaterna blir Gunilla Sjöberg. Hon är 49 år och född och uppvuxen i Uddevalla. Gunilla Sjöberg har arbetat för Moderaterna sedan 1989, i huvudsak med opinionsanalys och sedan februari 2007 också som chef för fältorganisationen. Hon har studerat statskunskap, informationsteknik och praktisk svenska vid Göteborgs Universitet. Under 80-talet hade
Gunilla Sjöberg kommunala uppdrag i Uddevalla, bland annat i fullmäktige och skolstyrelse.
Sofia Arkelsten och Gunilla Sjöberg tillträder sina nya uppdrag den 11 oktober.

Presskontakt Sofia Arkelsten: Henrik Hedberg 073-3285949

Presskontakt Gunilla Sjöberg: Petter Larsson 073-6828003