Infosphere AB

Ny partner till Infosphere: Open Source Intelligence Training Ltd

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2007 12:00 CEST

Infosphere inleder partnerskap med brittiska Open Source Intelligence Training Ltd för att kunna utöka sitt erbjudande inom träning och utbildning.

- Vi är glada över att kunna utöka våra erbjudandeninom utbildning, säger Mats Björe, VD på Infosphere. Den stora erfarenhet som Open Source Intelligence Training har är i linje med vårt mål att kunna erbjuda våra kunder de bästa tjänsterna.

Steve Edwards, som leder Open Source Intelligence Training Ltd har 15 års erfarenhet av underrättelsearbete med öppna källor och 30 års erfarenhet av säkerhets- och polisarbete. Han har flerfaldigt belönats för sitt arbete med att göra öppna källor till en vedertagen del av säkerhets- och polisarbetet i Storbritanninen. Bland annat har han tilldelats Storbritanniska Emperieorden, Member of the British Empire (MBE) av drottningen.

- Vi ser fram emot att bli en del av Infospheres stora internationella nätverk, säger Steve Edwards, ägare till Open Source Intelligence Training Ltd.

Förutom utbildning arbetar företaget även med research och rådgivning inom öppna källor med kunder såväl bland myndigheter som privata företag.

Kontakt:

Infosphere AB
Tel: +46 (0) 8 611 22 33
E-post: opcenter@infosphere.se

Open Source Intelligence Training Ltd.
Tel: +44(0)208 333 0963

Om Infosphere AB
Infosphere AB grundades 2001 och har över 50 internationella företag och nio regeringar som klienter. Infosphere tillhandahåller tjänster inom strategisk information, kunskapsstrategier och organisationell utveckling. Mer information finns på www.infosphere.se