YuMe

Ny plattform från YuMe (YFP) ger publicister möjlighet att sälja videoreklam på flera skärmar

Pressmeddelande   •   Jan 04, 2016 08:22 CET

Stockholm 4 januari 2016. Instream företaget YuMe lanserar idag en ny plattform för publicister att hantera instream videoreklam. YuMe for Publishers (YFP), ger publishers möjlighet att tjäna pengar på sitt existerande inehåll på alla skärmar, dvs inte bara stationära datorer utan även på connected TV, surfplatta och smartphone. Med plattformen kan publicister skapa privata marknadsplatser, anordna öppna auktioner och skapa direkta kanaler. Lösningen ger också information om besökare baserat på avancerad data-analys och övervakar dessutom trafik-kvaliteten. Allt hanteras via ett nytt intuitivt användargränssnitt.

“Vår senaste lösning ger inte bara publicister tillgång till “big bata” utan ger dem “smart data” som visar vad som påverkar intäkterna och ger dem möjlighet att hantera sitt arkiv mycket mer effektivt på en rad olika enheter”, säger Venkat Krishnan, Senior Vice President, Products, YuMe. “Vår målsättning är att ge publicister verktyg så att de kan skapa största möjliga värde från varje enskild sidvisning och samtidigt ge dem begriplig information kring alla aspekter av hur de kan skapa värde.”

YFP ger också publicister unik access till information från ”demand”-sidan av YuMes verksamhet, inklusive de topp 500 varumärken som arbetar direkt med YuMe och även från demand-side plattformar, sk DSPs inklusive YuMe for Advertisers (YFA) och andra stora tredjeparts DSPs.

“YuMe har skapat en plattform med YFP som ger oss publicister en effektiv lösning för att paketera och prissätta vårt material för flera olika säljkanaler och få omfattande information om vår publik med avancerad rapportering, allt inom ett intuitivt gränssnitt,” säger Larry Weitzman, Chief Content Officer och Chief of Operations, CineSport. “Det ska bli spännande att se hur denna utveckling påverkar publicisterna marknadsplats.”

Lanseringen av YFP följer sommarens lansering av YFA, företagets automatiserade DSP och är YuMes senaste satsning på att skapa branschens ledande plattform för all hantering av multiscreen-annonsering och ge information om målgruppen.

För mer information om YuMe for Publishers, gå till http://www.yume.com/yfp.

Mediekontakt

Helena Liden, JustPR för YuMe Inc.

Epost helena.liden@justpr.se

Om YuMe

YuMe, Inc. (NYSE: YUME) är en ledande leverantör av teknologier för globala publiker och sammanför varumärkesannonsörer och konsumenter med högkvalitativt videoinnehåll på ett växande antal uppkopplade enheter. YuMe erbjuder varumärkesannonsörer programvara för helhetslösningar baserat på datadrivna teknologier med djup insikt i publikbeteende och som skapar bättre mottagande av varumärken hos engagerade konsumenter. Företaget driver utveckling av varumärkesreklam i ett hela tiden växande video-ekosystem. YuMes huvudkontor ligger i Redwood City, Kalifornien, USA. Det europeiska kontoret finns i London och företaget har ytterligare 17 kontor runt om i världen. För mer information gå till YuMe.com/pr, följ@YuMeVideo och gilla YuMe på Facebook. YuMe logotyper finns på www.yume.com/news/logos.

YuMe är ett varumärke som ägs av YuMe. Alla övriga varumärken, namn på produkter och tjänster är eller kan vara varumärken som ägs av respektive företag.

Forward-Looking Statement

This press release contains forward-looking statements, including those in management quotations. In some cases, you can identify forward-looking statements by the words "may," "will," "expect," "intend," "plan," "objective," "anticipate," "believe," "estimate," "predict," "project," "potential," "continue" and "ongoing," or the negative of these terms, or other comparable terminology intended to identify statements about the future. All statements other than statements of historical fact are statements that could be forward-looking statements, including, but not limited to, statements about our product offerings, strategic partnerships and the benefits derived therefrom, growth strategies; operating results; market trends; and quotations from management. These forward-looking statements are subject to risks and uncertainties, assumptions and other factors that could cause actual results and the timing of events to differ materially from future results that are expressed or implied in the forward-looking statements. Factors that could cause or contribute to such differences include YuMe’s history of net losses and limited operating history, which make it difficult to evaluate prospects, YuMe’s fluctuating quarterly results of operations, and dependence on a limited number of customers in a highly competitive industry. These and other risk factors are discussed under "Risk Factors" in YuMe’s Quarterly Report on Form 10-Q for the quarter ended September 30, 2015 that has been filed with the U.S. Securities and Exchange Commission (the "SEC"), and in our future filings and reports with the SEC. The forward-looking statements in this press release are based on information available to YuMe as of the date hereof, and we assume no obligation to update any forward-looking statements.