Ehrenberg Kommunikation

Ny prissättning hos DFDS Seaways

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2006 10:45 CET

DFDS Seaways nya strategi för prissättning innebär att priset följer efterfrågan. Denna princip känns igen av den som har beställt en resa hos t.ex. ett flygbolag eller en resebyrå. Det betyder stora fördelar för kunderna när resan bokas i god tid eftersom att ”frånpriserna” blir ännu lägre än hittills. Är man tidigt ute kan man t.ex. åka på MiniCruise till Oslo för 398 kr. Önskar man att bo i lyxhytt är det lämpligt att boka en Comodore MiniCruise för 1698 kr. På en MiniCruise får du två kvällar och nätter till sjöss, och ombord finns flera olika restauranger, levande musik i nattklubben och en bar med allt från cocktails till champagne. Därtill en imponerande havsutsikt naturligtvis! DFDS Seaways har även MiniCruises från Göteborg till Kristiansand i Norge, samt resor från Göteborg till Newcastle i norra England.

Vid bokning har gästen möjlighet att själv komponera hur resan ska bli. T.ex. går det att själv välja hytt-typ, vilka restauranger man vill äta i samt om man vill ha hotellövernattning på destinationen.

Målet med den nya prisstrategin är att göra resor med DFDS Seaways mer konkurrens-kraftiga och motivera folk att boka tidigare så att det kommer fler människor ombord på fartygen.

Den nya prisstrategin omfattar alla DFDS Seaways rutter.

Läs mer på www.dfdsseaways.se

För mer information, kontakta vänligen: Jes Mikkel Svare, Country Manager Sverige, DFDS Seaways. Tel +45 - 33 42 30 02, e-post: jsv@dfdsseaways.dk Högupplösta bilder kan laddas ner i fotoarkivet på www.ehrenberg-kommunikation.com