Teknikcollege

NY PROCESSLEDARE FÖR TEKNIKCOLLEGE MÄLARDALEN

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 16:17 CET

Under Teknikcollege Mälardalens styrgruppsmöte den 21 januari 2010 fattades beslutet att Johan Ernlund tillsätts som processledare på deltid för den regionala organisationen. Johan kommer primärt att arbeta med att driva samverkansprojekt mellan regionens ackrediterade skolor samt leda utveckling av nya kommunikationskanaler.

Johan Ernlund har en bakgrund på KTH och är sedan 2008 anställd vid Enheten för Externa Relationer på Mälardalens Högskola där han arbetar som forskningsingenjör och projektledare för utbildningsaktiviteter inom Robotdalen-projektet Robot till Tusen.

Teknikcollege Mälardalen är ett samarbete mellan Eskilstuna kommun, Västerås stad och flera teknikföretag i regionen.

Teknikcollege erbjuder tekniska utbildningar av hög klass. Utbildningarna ger oavsett utbildningsnivå en nära koppling mellan teori och praktik. En styrka med Teknikcollege är de goda kontakterna med teknikföretag på orten. Dessa ger möjligheter till praktik, projektarbeten och sommarjobb ute på företag. Teknikkurserna är anpassade till företagen i regionen. Teknikcollege vänder sig till dig som söker spännande utvecklingsmöjligheter. Den gymnasiala utbildningen ger möjlighet till jobb direkt och/eller behörighet för vidare studier inom teknik vid Högskola eller Yrkeshögskola

Teknikcollege Mälardalen finns i: Rinmanskolan i Eskilstuna , Wenströmska skolan och ABB Industrigymnasium i Västerås.

För mer information, kontakta:

Monica Oldenstedt, Styrelseordförande Teknikcollege Mälardalen – 0702-39 88 14

Johan Ernlund, Processledare Teknikcollege Mälardalen – 021-10 31 72