TV 4 AB

Ny programchef på TV4 plus

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2003 13:31 CEST

Anders Knave blir ny programchef för TV4 plus. Han efterträder därmed Svante Stockselius. Anders kommer närmast från en anställning som producent och affärsområdeschef på produktionsbolaget 2Entertain AB. Tidigare var han programdirektör på Kanal 5 och har dessutom arbetat på TV4:s underhållningsavdelning som projektledare. Anders Knave tillträder tjänsten som programchef under september.

- Anders är en av de mest kompetenta personerna inom tv-branschen och blir en viktig förstärkning av TV4:s programavdelning, säger Eva Swartz, programdirektör TV4.

TV4 plus omorganiseras
Under september lyfts kanalen TV4 plus ut ur TV4:s affärsområde Nya kanaler för att integreras i TV4:s ordinarie programverksamhet under programdirektör Eva Swartz. TV4 plus försäljningsverksamhet organiseras under försäljningsdirektör Michael Grimborg.

Thomas Brühl, affärsområdeschef för TV4:s affärsområde Nya kanaler, kommer närmast att utveckla TV4 meditv till en fullvärdig kanal med ytterligare tablålagda program. Dessutom kommer affärsområdet Nya kanaler att ansvara för utvecklingen av TV4:s interaktiva digitala applikationer, främst inom spelområdet. Affärsområdet lyder under vd.

- TV4 plus har utvecklats snabbare än vi kunnat räkna med och därför är det nu rätt tid att integrera den i TV4:s ordinarie programverksamhet och att satsa vidare på ytterligare nya kanaler, säger Jan Scherman, vd TV4.

För mer information kontakta Johan Winlund, informatör TV4 08-459 40 37