Epson Sverige

Ny programvara ger förbättrad säkerhet och effektivitet till Epsons skannings- och utskriftsmiljöer

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2016 17:56 CET

Epson Print Admin skapar en säker åtkomstkontroll med senarelagda utskrifter, vilket effektiviserar användarprocesserna samtidigt som det främjar kostnadsbesparingar och miljömässigt ansvar.

Epson tar steget ut på marknaden för utskriftsprogramvaror med Epson Print Admin. Med denna serverbaserade lösning kan små, medelstora och stora företag stärka sin dokumentsäkerhet genom användarautentisering på enheter och ta kontroll över sina utskrifts- och skanningskostnader. Epson Print Admin är intuitivt att använda och utformat för enkel fjärrhantering samt för att integreras med befintlig arkitektur och befintliga enheter, vilket säkrar kompatibiliteten.

Alla kunder kan utvärdera denna innovativa lösning utan licenskostnad för upp till två enheter. Det finns ytterligare licenser att tillgå för en, fem, 20 eller 50 enheter, för maximal flexibilitet. Epson Print Admin ger användarna möjlighet att utnyttja fördelarna med Epsons prisbelönta bläckstråleteknik för företag, som har utformats för att hjälpa företagen att minska sitt spill, sin energiförbrukning samt sina koldioxid- och ozonutsläpp enligt angivet i: www.epson.se/maketheswitch.

Autentisering av användarprofiler skyddar mot obehörig användning av dina enheter och skapar en säker miljö för utskrift, skanning och kopiering. Så fort medarbetarna har autentiserats får de åtkomst till personligt anpassade användargränssnitt på kompatibla enheter, så att de kan lägga mindre tid på att hitta rätt funktioner och mer tid på att få saker gjorda.

Meddelanden kan ställas in för att informera användarna om hur de skriver ut på ett ansvarsfullt sätt. På så sätt kan du motivera användare att inte göra onödiga eller slösaktiga färgutskrifter vid skapande av utskriftsjobb. Inbyggda, kostnadsbesparande regler och personliga arbetsflöden för skanning via ett enkelt knapptryck säkerställer att företagen får full kontroll över sina utskrifts- och skanningsdokument.

Ett stort utbud av rapporter och analyser möjliggör fullständig transparens, samt gör det möjligt för företag att skräddarsy sina utskriftsregler i syfte att främja kostnadseffektiva utskriftsbeteenden med låga spillnivåer. När det gäller att spåra och sänka utskriftskostnader säkerställer apparatens förmåga att fördela faktureringskoder och att matcha antalet utskrifter till kostnadscentran en enkel budgethantering.

Maths Arvesjö, Försäljningschef för B2B på Epson i Sverige, säger: "Detta bygger på vår framgångsrika strategi att erbjuda en komplett lösning för företag. Tillsammans med vår öppna plattformsarkitektur för våra bläckstråleskrivare för företag, vår lösning för skrivarparkshantering, Epsons enhetshantering och vår hanterade utskriftstjänst för små och medelstora företag, Print365, har vi utökat det utbud av mervärdes-utskriftstjänster som vi erbjuder företagen genom att även erbjuda kostnadsbesparande och miljömässiga fördelar."

Epson Print Admin finns att tillgå nu. Kontakta oss för mer information eller besök www.epson.eu/epa.

Viktiga funktioner:

Fördelar för installation och kompatibilitetFördelar för administratörerFördelar för användarproduktiviteten
Distribuera centralt, administrera på distansKontrollera åtkomstbehörighetenAutentisering med ID-kort, inloggning/lösenord eller ID-nummer
Omfattande kompatibilitet med Epsons produkterÖvervaka anställda åtgärder på MFP (multifunktionsskrivare)Personliga MFP-gränssnitt
Flexibla autentiseringsmetoderAnvänd obligatoriska regler som låter användarna spara pengar och minska påverkan på miljönSäkra senarelagda utskrifter
Stort antal kortläsare som stödsKontrollera dina kostnader och ange utgiftsnivåer per användare/grupp"Skanna och skicka till mig"
Enkel utvärdering med freemium-programvaraOmfattande rapporterDirekt åtkomst till personliga förinställningar för skanning
Enkel integrering i alla IT-infrastrukturerStöd för många språk för MFP-gränssnitt
Stöd för många språkStatuskontroll av anställda
Omfattande handböcker
Kompatibilitet med OS-serversystem

Om Epson Europe

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.
Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har over 67.000 anställda i 90 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europa
Epson Europa B.V., baserat i Amsterdam, är koncernens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Epson Europe har 1700 anställda och sålde för 1551 miljoner euro under räkenskapsåret 2014. http://www.epson.se

Miljövision 2050