Universal Music Sweden

Ny Radio Manager på Universal Music

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 09:34 CET

Den 1 februari började Johanna Rosén arbetet som Radio Manager på Universal Music. Johanna fick efter avslutade studier, våren 2009 en projektanställning på Universal Music och har under de senaste 2 åren arbetat som Promotion Manager för de utländska akterna. Johanna har bl a arbetat med artister som; Lady GaGa, Mika, Taio Cruz, Tom Jones, Melody Gardot m fl, men även med svenska artister som Ola, Lovestoned och nu senast, RedOne’s signing Mohombi.

Johanna Rosén efterträder Niklas Rune, som blir ny A&R Manager på Universal Music. Niklas har de senaste sex åren varit ansvarig för att lansera Universals artister på Sveriges radiostationer. Han har med sin direkta framtoning och sin enorma musikkunskap utvecklats till Sveriges bästa ”radio pluggare” De senaste året har Niklas varit ansvarig för egna artistprojekt, såsom Darin, Therese och Rasmus Seebach men går nu över på heltid som A&R Manager.