TaxiKurir AB

Ny ratingfunktion i TaxiKurirs app

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2014 10:50 CEST

TaxiKurir var tidigt ute med att lasera en app för taxibeställning. Redan år 2012 kom den första versionen som sedan dess har förbättrats, gjorts mer användarvänlig och fler funktioner har tillkommit. För att hjälpa våra utländska gäster att känna sig trygga i sitt taxival finns appen även på engelska. Det innebär att man kan boka en TaxiKurirbil hemifrån som står och väntar på Arlanda och transporterar kunden till slutdestinationen och till ett fast pris.

-Vi har i dagarna lanserat ännu en ny funktion i vår app - betygsättning (rating) av taxiresan. Det innebär att vi tar appen till ytterligare en nivå, berättar Magnus Klintbäck, VD TaxiKurir.

Det finns fyra kategorier man kan betygsätta på en skala 1-5, där 1 är dålig och 5 mycket bra:

• Föraren

• Bilen

• Appen

• Den totala upplevelsen

-Under tiden vi har testat ratingfunktionen har det kommit in både ris och ros. Det är bra. Det är så lätt att det bara blir det ena eller det andra. Ris är bra så vi vet vad vi kan förbättra och ros är härligt för att uppmuntra våra chaufförer.

Våra motiv till ratingfunktionen är att vi vill säkerställa kvaliteten på resan, undersöka kundupplevelsen och skapa yrkesstolthet hos chaufförerna, förklarar Magnus Klintbäck.

TaxiKurirs teknikutveckling sköts av Cabonline, TaxiKurirs systerföretag.

-Via appen kan man få:

• Fast pris

• Rikstäckande bokning

• Prioritering i taxikön

• Förtidsbokning

• Status från bokad till avslutad resa

• Se bil på karta när bilen är på väg

• Aktivt miljöbilsval

• Olika betalningsalternativ: kontant, bankkort, kreditkort, faktura eller resekonto

• Få en överblick över sin egen reseprofil hos TaxiKurir

• Logga in på sitt företagskonto

• Som företagskund får man ytterligare funktioner, till exempel statistik på individnivå

• Nå samma reseprofil via webben som i appen

• Engelska eller svenska som språk

förklarar Monique Almgren. På Cabonline arbetar vi kontinuerligt med att utveckla appen och ta fram nya användarvänliga funktioner. Allt för kundnyttan.

Om Taxi Kurir i Stockholm AB

TaxiKurir är Sveriges största, rikstäckande taxiorganisation. Vi finns representerade med varumärket TaxiKurir i mer än 40 av Sveriges största städer. Vi är även etablerade  i Norge, i Danmark och i Lettland.
TaxiKurir har de senaste femton åren varit AAA-klassat enligt Soliditet. TaxiKurir har också högsta kre
ditvärdighet (5) enligt UC Risk.

www.taxikurir.se