Ung Företagsamhet Skåne

Ny regionchef på Ung Företagsamhet Skåne

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2019 10:44 CEST

Christina, Kikki, Chukman blir ny regionchef för Ung Företagsamhet Skåne. Kikki har en bred bakgrund med erfarenhet från såväl startup- och scaleup-scenen i södra Sverige som globala bolag och idéburna stiftelser.

Närmast kommer Kikki från Wise Group där hon ansvarade för att etablera varumärket Capacitet i Öresundsregionen. - Jag har själv erfarenhet av att starta och driva bolag. Att få ta steget ombord på Ung Företagsamhet är en stor ära där i princip alla mina intressen får ta plats, säger Kikki Chukman. På Ung Företagsamhet Skåne arbetar åtta anställda och ordförande i styrelsen, Leila Khammari, är glad att tjänsten som regionchef är tillsatt. - Kikki brinner för entreprenörskap och innovation, och hon har en stor tro på vad mänsklig utveckling kan skapa. Det är viktiga och eftersträvansvärda egenskaper och jag ser fram emot att välkomna Kikki in i vår verksamhet, säger Leila Khammari, styrelseordförande Ung Företagsamhet Skåne. Kikki Chukman tillträder sin roll som regionchef den 1 september.

För mer information, kontakta: Leila Khammari, styrelseordförande Ung Företagsamhet Skåne. Telefon: 070-561 38 85, e-post: leila.khammari@gmail.com Cecilia Nykvist, vd på Ung Företagsamhet i Sverige. Telefon: 072-565 98 66, e-post: cecilia.nykvist@ungforetagsamhet.se

Ung Företagsamhet Skåne är en ideell, partipolitiskt obunden förening vars syfte är att samverka med skolan för att införa företagsamhet och ett engagerat näringsliv i det svenska utbildningssystemet. Ung Företagsamhet vill ge barn och unga möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap.

Ung Företagsamhet har tre olika utbildningskoncept för grundskola och gymnasiet, varav UF-företagande är ett. Målet är att genom utbildningskonceptet UF-företagande ge ungdomar i gymnasiet möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. UF-företagande innebär att elever under ett läsår får driva egna företag, så kallade UF-företag under handledning och med stödmaterial.