Turkish Airlines

Ny reklamfilm med NBA-stjärnan Kobe Bryant för Turkish Airlines

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 12:52 CET

Turkish Airlines lanserade idag en ny reklamfilm med NBA-stjärnan Kobe Bryant i fokus. Filmen har spelats in i Los Angeles i Southbays Studios och regiserades av Laurance Dunmore.

I reklamfilmen hamnar Bryant i en dialog med Turkish Airlines berömda "Flying Chef" som slutar med att båda parter utmanar varandra att byta yrkesroller.

Filmen kommer att visas i över 80 länder i hela världen.

För mer detaljerad information om filmen klicka här.

För att se filmen klicka här.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines pris för världens bästa economy class catering.

Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 170 och antalet passagerare ca 31 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största mätt i passagerarantal och världens åttonde största mätt i antal destinationer.

Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer.

Från Sverige flyger vi från både Arlanda och Landvetter: Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya en gång i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fem gånger i veckan till Istanbul.
Turkish Airlines opererar även lågkostnadsboalget Anadolujet som flyger Stockholm - Ankara, med flera anslutningar inrikes i Turkiet.