Jobbavitt AB - Ungdomspool.se

Ny-Release av Ungdomspool.se 2013-11-18

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 16:43 CET

Ny-Release av Ungdomspool.se 2013-11-18

Den adertonde november gör vi en ny-release av Ungdomspool.se med en uppdaterad webb-plats med bättre och enklare funktionalitet för att enklare få våra över 1100 ungdomar i hela landet i arbete.

Det nya gränssnittet ger en bättre överskådlighet och innehåller bland annat följande förbättringar:

-  Det går snabbare för en potentiell kund att se om det finns intresserade ungdomar i närheten av bostaden.

-  Överskådligt för ungdomarna att se om det finns obesatta uppdrag i närheten.

-  Man kan snabbt och enkelt logga in med sitt Facebook-konto.

1170 anslutna ungdomar, 18-25 år

Det privatfinansierade arbetsmarknadsinitiativet för ungdomar har nu 1170 anslutna ungdomar över hela landet. Dessa ungdomar erbjuder privatpersoner hushållstjänster för bara 100kr/timme. Av det får ungdomen hela summan som lön. RUT-avdraget bekostar moms, arbetsgivaravgifter och försäkring.

Vad är tanken med Ungdomspool.se?

Ungdomspool.se erbjuder ungdomar mellan 18 och 25 år att jobba extra med hushållsnära tjänster och få bra provisionslön som timanställda av Jobbavitt AB. Priset är lönen. Om kund och ungdom gör upp om ett timpris om 100kr så blir ungdomens lön också 100kr/timme. Kunden betalar ingenting direkt till ungdomen utan väntar tills det kommer en faktura från Jobbavitt AB.

Ungdomspool.se är alltså en webbportal där ungdomar hittar kunder och kunder hittar ungdomar. Jobbavitt AB är arbetsgivare och sköter administrationen. Ungdom och kund hittar varandra på webbplatsen och tidsrapporterar över nätet. Jobbavitt AB skickar ut fakturor och betalar lön.

Bonus-system

I ungdomspool.se 3 månatliga bonussystem:

1. Rekryteringsbonus – De 55 ungdomar som innevarande månad fått flest andra att börja jobba för ungdomspool.se får dela på 2% av det som alla ungdomar tillsammans jobbat in.

2. Bästa-bonus – De 55 ungdomar som jobbat in mest pengar aktuell månad får dela på 2% av det som alla ungdomar tillsammans jobbat in.

Lottad bonus – 10 av de ungdomar som inte fått annan bonus lottas fram och får dela på 1% av det som alla ungdomar tillsammans jobbat i.

Hur går det ihop ?

Eftersom hela timpriset går till ungdomens lön så är det RUT-avdraget som bekostar moms, arbetsgivaravgift (pension på 10,21% till ungdomen), försäkring och administration.

Att jobba genom ungdomspool.se är mer lönsamt än att jobba svart.

Varför inte fortsätta låta grannen klippa gräset och vara barnvakt svart?

Både Ungdom och Kund tjänar på att gå via Ungdomspool.se jämfört med att jobba svart:

- Ungdomen får pensionsinbetalning (10,21%) och chans till bra bonus.

- Ungdomen får tjänstgöringsintyg och en fot in i arbetslivet.

- Jobbet är vitt och försäkrat. Går en platt-TV sönder så går försäkringsbolaget in och ersätter.

Pengarna tillbaka-garanti

Om kunden mot förmodan inte är nöjd med tjänsten som utförts så behöver inte fakturan betalas. På fakturan, som skickas ut utan fakturaavgift, så uppmanas kunden att inte betala utan höra av sig till jobbavitt AB ifall kunden inte är nöjd.

Så här funkar det rent praktiskt

Som kund går du enkelt in på webbplatsen och registrerar dig och efter några klick har du lagt upp ett uppdrag som är sökbart för ungdomar, tex städning varannan vecka. Därefter skickas mejl ut till ungdomar i närheten som kan gå in och ansöka. Nu kan du som kund gå in och läsa om de olika ungdomarna som ansökt och välja ut vilken du vill gå vidare med. Sen är ni igång. Ungdomen kommer hem och utför önskad RUT-tjänst. Vid första tillfället får kunden visa vad som ska göras. Därefter är ungdomen självgående. Om ni inte trivs med varandra kan uppdraget avbrytas omedelbart och vår pengarna-tillbaka-garanti gäller om arbetet utförts bristfälligt.

Ny-release-erbjudande

I samband med ny-releasen erbjuder vi nya kunder ett unikt erbjudande

De första 20 som registrerar sig och låter en av våra ambitiösa ungdomar göra en 4-timmarsstädning får den helt gratis.

Övriga som nappar på erbjudandet får 15 % de första 5 städtillfällena.

Av dem som fortsätter att ha städning minst varannan vecka kommer det att dras en vinnare som får en Ipad Mini lagom till jul.

Dessutom skänker Ungdomspool.se 2kr till bröstcancerfonden för varje ny kund som registrerar sig!

Som om inte detta vore nog skänker Ungdomspool.se 2kr till prostatacancerfonden för alla som går in på Facebook och gillar facebook-sidan.

Rabattkod att använda när du lägger upp ditt uppdrag: 2x5236f4556638c

Repetition:

1.  Gratis städning & 15 %

2.  Chans att vinna Ipad Mini

3.  2 kr till bröstcancerfonden

4.  2kr till prostatacancerfonden

5.  UNGDOM I ARBETE

Så titta in på Ungdomspool.se och registrera dig som kund. Och säg välkommen till mer fritid!

Är det möjligt att privatpersoner kan bidra till att få ut ungdomar på arbetsmarknaden, genom att städa mindre?

Ja, med ungdomspool.se gör man en god gärning om man låter en ungdom sköta hushållssysslor för en billig timpeng! Ungdomen, får bra lön, pensionsinbetalning, arbetslivserfarenhet, kundkontakt och tjänstgöringsintyg.

Och för kunden är jobbet ändå både prisvärt och försäkrat!