St. Hippolyt Sverige AB

CortiGard

Tillskottsfoder till hästar

Sammansättning

Öljäst, kryddörter (koriander, blåbärsblad, rödklöverblommor, mariatistel, munkpeppar, bovete växter,

malva, pepparmynta, anis, fänkål), vört, oljeblandning (linfrön, solroskärnor, svartkummin), ingefära, karnitin, vitlök, magnesiumacetat, krusbär, havsalgmjöl, ättika, co-enzym Q10

En vidareutveckling av GlucoGard till hästar som lider av Cushing Syndrom.

- enzymer och antioxidanter understödjer kroppens eget skydd mot fria radikaler

- vitalämnen från munkpeppar, mariatistel, boveteväxter, indiska krusbär, ingefära, extrakt

av öljäst verkar cellskyddande

- aptitstimulerande kryddväxter t.ex. mejram, anis, fänkål, kanel.

Foderrådgivning Fodret, som är baserat på krydd- och läkeörter, vänder sig till alla kategorier av hästar – från sällskapsponnyn till tävlingshästar på elitnivå. Korrekt användning av de olika fodersorterna, rådgivning om och sammansättning av en optimal fodring till varje häst är en central del av den service, St. Hippolyt erbjuder sina kunder. St Hippolyt Danmark A/S och St. Hippolyt Sverige A...B erbjuder kostnadsfri foderrådgivning, där företagets foderkonsulenter – veterinärer och agronomer – ger vägledning och kunnig hjälp vid konkreta problem. Om du har frågor om din häst eller är tveksam på vilket foder du ska använda, är du mycket välkommen att kontakta oss. Otaliga problem kan förebyggas eller avhjälpas, om fodringen tillrättaläggs efter hästens behov. Här kan vår veterinärtjänst vara en värdefull hjälp. Vi samarbetar med både danska och utländska forskningsinstitut, och vår rådgivning är därför alltid baserad på den senaste forskningen om hästfoder.