wb media

Ny riktig lokaltidning i Täby

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2011 01:55 CEST

Täby Nya Lokaltidningen Täby Nya ger varje vecka ut tidningen i 26 500 exemplar direkt till våra läsare – I hela Täby Täby Nya är en ny lokaltidning som har som uppgift att rapportera nästan uteslutande om och från Täby. Målet och ambitionen redaktionellt är att föreningar, företag, politiker och medborgarna i kommunen skall få komma till tals, och även få all nödvändig information och nyheter via tidningen. Täby Nya skall vara det självklara valet. Med minst 85% lokala artiklar är Täby Nya antagligen den bästa bevakaren av en av Sveriges expansivaste kommuner. Vi måste också fungera som ett forum för de boende i kommunen. Sport och föreningsliv måste få ordentligt med plats, En väl fungerande ungdomsredaktion är något som de flesta lokaltidningar glömmer, men det är ett måste och på Täby Nya så har ungdomar en självklar plats. - Efter att vi startade Vallentuna Nya i Oktober 2010 i Vallentuna kommun så fick vi omedelbart indikationer om att det fanns ett stort behov av en ny lokaltidning i även Täby. säger Peter Pettersson på WB Media. - Varför valde ni att dela ut tidningen på söndagar ? - Det var faktiskt våra livsmedelsannonsörer som fick styra utgivningsdagen, och det gemensamma beslutet landade på söndagar på grund av att handlarna vill få ut full valuta för sina annonser måndag till söndag, om tidningen delas ut senare i veckan så tappar man kanske försäljningen måndag-tisdag berättar Peter Pettersson. Nyheter och aktuell information ska vara gratis. Täby Nya ska vara till för alla.
Täby Nya och Systertidningen Vallentuna Nya som startades i oktober 2010 har en gemensam upplaga på 41 000ex i veckan. / 53ggr per år Ägare WB Media