Teltek AB

​Ny röntgendetektor från tyska CASSEL - visas av Teltek på Scanpack

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2015 10:52 CEST

Teltek har sedan 2009 sålt tyska Cassel Messtechniks metalldetektorer i Sverige. Sedan några månader tillbaka kan Teltek nu även erbjuda Cassels röntgendetektorer för kontroll av främmande föremål av metall, glas, sten m.m.

Cassels röntgenserie, XBD-serien, finns i en mängd olika utföranden för att passa alla typer av applikationer. Några exempel är inspektion av förpackade och oförpackade produkter på transportband, produkter i rörsystem och för flaskor och burkar. I den sistnämnda applikationen används en röntgenmodell utan gardiner som riskerar att välta produkten.

För mer information, kontakta försäljningschef Anders Englund på telefon 019-311 302
eller via mail: anders.englund@teltek.se.

Teltek är en totalleverantör av utrustning för produktkontroll till läke- och livsmedelsindustrier i Sverige såväl som resten av världen. Egen utveckling och konstruktion av vågutrustningar m.m. ger kundanpassade lösningar av hög kvalitet. I sortimentet finns även röntgendetektorer, metalldetektorer, pris- och viktmärkare, statiska vågar, produktionsmjukvara mm där samarbete sker med noga utvalda partners.

Försäljning, utveckling, konstruktion samt service och support utgår från Telteks lokaler i Örebro, nära Sveriges demografiska mittpunkt.

Läs mer på www.teltek.se.