Pixbo Wallenstam Innebandy

Ny roll för Nodlycke i Pixbo Wallenstam

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 23:54 CET

Johan Nodlycke lämnar uppdraget som huvudtränare för Pixbo Wallenstam IBF herrar och kommer istället att ägna tid åt föreningens talangutveckling och spelarrekrytering.

Johan Nodlycke tog över som huvudtränare i Pixbo Wallenstam IBF:s herrar i div. 2 våren 2009. Tillsammans med Stefan Mattsson och Björn Björkman har de ansvarat för Pixbos herrlag i division 2 samt division 5. Ett uppdrag som tagit mycket tid och har särskilt för Johan, som bor i Kungälv, inneburit många långa resor under veckorna.

– Tabelläget och det faktum att min planerade (arbetsrelaterade) frånvaro de kommande tio veckorna kommer att vara minst fem veckor gör att det känns rätt att lämna över ansvaret, säger Johan.

Johan Nodlycke kommer istället att vara engagerad i föreningens spelarutveckling. Pixbo Wallenstam satsar mycket på att utveckla talanger till elitspelare och är en av Sveriges absolut mest framgångsrika klubbar på ungdomssidan. Den generationsväxling som nu sker på såväl herr- som damsidan vore inte möjligt utan denna talangutveckling.

– Johan kommer att förstärka vår gruppering kring spelarrekrytering och talangutveckling. Johans erfarenheter från bl.a. distriktslagssammanhang kommer att vara ytterst värdefulla för arbetet att kartlägga och rekrytera unga talanger, säger Kristina Landgren Carestam, sportsligt ansvarig inom Pixbo Wallenstam.

Ytterligare kommentarer:
Johan Nodlycke, spelarrekryterare/talangutvecklare, tfn 0705-35 15 19
Kristina Landgren Carestam, sportsligt ansvarig, tfn 0707-19 19 19

Pixbo Wallenstam Innebandy deltar med sina dam- och herrlag sedan många år i innebandyns högsta serier med framgångsrika resultat. Föreningen bedriver även en omfattande ungdomsverksamhet med över 900 medlemmar och 50 seriespelande lag med bas i Mölnlycke, Härryda kommun.