Trio AB

Ny säljchef till Trios ledningsgrupp

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2005 11:53 CEST

Den 24 oktober tillträder Björn Svennesson som ny Vice President Sales för Trio Mobile Office Division.

Björn Svennesson kommer närmast från Drutt Corporation och har tidigare bland annat jobbat för Ericsson och Oracle. Han är också en av grundarna till Halebop, numera ägt av Telia.

I sin nya roll kommer Björn Svennesson även att ta plats i Trios ledningsgrupp.

För ytterligare information kontakta:
Anders Leideman, VD Trio AB, tel. +46 (0)8 457 3018

Om Trio:
Trio utvecklar system för företagstelefoni som ökar den interna effektiviteten, förbättrar kundservicen och ökar kontrollen över telefonikostnaderna. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två operativa divisioner: Mobile Office Division och Enterprise Division. Mobile Office Division tillhandahåller produkter inom Trio Mobile Office som erbjuder en fullständig eller successiv övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Enterprise Division arbetar med integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering inom produktområdet Trio PresentOffice, samt lösningar för kundtjänstsystem inom produktområdet Trio Televoice. Integrerad telefoni innebär att fast-, mobil- och IP-telefoni knyts ihop till ett enda virtuellt telefonisystem. Kundtjänstsystemet innefattar flexibla call- och contact centers, interaktiva talsvarssystem som bank-på-telefon och taligenkänning. Cirka 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com