Svenska Tecknare

Ny sajt för Svenska Tecknare

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 14:43 CEST

Idag lanseras Svenska Tecknares nya webbplats. Den nya webbplatsen är ett resultat av en gedigen undersökning av användare, målgrupper, främst yrkesverksamma illustratörer, grafiska formgivare, serietecknare och animatörer, och deras behov.

Sajten är byggd i WordPress och ska med hjälp av enkel design och tydlig struktur hjälpa användaren att hitta rätt. Även medlemsspecifika sidor och ett forum har integrerats i webbplatsen för att öka värdet för medlemmarna och öppna upp för nätverkande.

– Den nya sajten är betydligt mer funktionell och användarvänlig. Vi har lagt stor vikt på att det ska vara lätt att navigera sig på sajten och snabbt och enkelt hitta den information man behöver. Det ska också vara en självklar plats för våra medlemmar där de kan mötas och utbyta erfarenheter, säger Catherine Holmström, som är kommunikatör på Svenska Tecknare, och som lett arbetet med att utveckla den nya webben.

Svenska Tecknares WordPress-sajt har byggts av webbyrån Paregos:

– Rent tekniskt har vi byggt ett skräddarsytt tema i Wordpress utifrån de specifika behov som just Svenska Tecknare har, säger Stefan Frick på Paregos. De kan t.ex. styra viss information och funktionalitet till enbart medlemmar och medlemmarna kan själva hantera sina användaruppgifter, delta i forum, m.m. Svenska Tecknare kan även hantera konferensinbjudningar och anmälningar.

Kolla in sajten på www.svenskatecknare.se

Övriga delar i vår digitala plattform:

Facebook: www.facebook.com/SvenskaTecknare
Blogg: http://svenskatecknare.wordpress.com

Kontakt:

Catherine Holmström, kommunikatör

Mail: catherine@svenskatecknare.se

Svenska Tecknare, Illustratörer & Grafiska Formgivare är en facklig intresseorganisation för yrkesverksamma inom visuell kommunikation. Läs mer på www.svenskatecknare.se