Musichelp sweden ab

Ny scen på Peace and Love

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2016 16:46 CEST

Galaxen i samarbete med RMP Musik, showcase-festivalen Live At Heart och Peace & Love presenterar en ny scen och skivmässa under Peace And Love…

På scenen kommer ni kunna se allsång på skansen aktuella Ola Aurell, 90-tals punkarna P-nissarna och Millencolin Music Prize vinnaren Mohlavyr och Live at Heart aktuella Neweva med flera…

P- nissarna

P-nissarna är ett legendariskt punkband från Falun. Per Fender och Tomas modig startade bandet som 14 åringar redan 1978. Existerade fram till 1982. 1980 släppte de den i punkkretsar klassiska låten Benzin.

Refrängen i den låten har senare fått ge namn åt punksamlingen- Vägra raggarna benzin. 2004 återförenades dom inför att svensk punk firade 26 år på Chalmers i Göteborg. Efter det följde en rad spelningar runt om i Sverige.

På PL gör dom en exklusiv spelning för första gången sen 2010.

OLA AURELL

Ola Aurell slog igenom 2012 som ståuppkomiker i klubbshowen RAW Comedy på Kanal 5. Strax därpå släppte han sitt debutalbum Tio sånger med sensmoral, vilket ledde till att han framträdde på Visfestivalen i

Västervik. Sedan debuten 2012 är Ola Aurell humorist på heltid.

Ola Aurell har många strängar på sin lyra. Han är vissångare, låtskrivare, gitarrist, ståuppkomiker och ägnar sig även åt

improvisationskomedi.

Sedan debutalbumet Tio visor med sensmoral (2012) har han gett ut ytterligare två album;

Sagor för trasiga barn (2013) och Nordisk familjebok (2016).

De två senare skivorna är producerade av musikern och KSMB-legenden Johan Johansson, som även har varit producent och studiomusiker till bland andra Lars Winnerbäck, Stefan Sundström, De Lyckliga Kompisarna och Dia Psalma.

Mohlavyr

På Örebrogalan den 17 mars tilldelades Mohlavyr musikpriset Millencolin Music Prize.

I september 2015 släpptes Mohlavyrs andra album ”Krympta drömmar”, hennes första med låtar på svenska. Efter en bejublad releasekonsert och en flitig Sverigeturné

har Mohlavyr hyllats med skiv- och konsertrecensioner, uppmärksammats av Mikael Wiehe och i Sveriges Radio.

Sedan november växer nu de krympta drömmarna med albumets titelspår på P2 Världens A-lista.

Neweva

Värnamo bandet som fick en plats som en chansning på Live at Heart och blev upptäckta av bokare från England och fick två turnéer i England under våren. I år kommer tillbaka till Live at Heart.

Förra veckan avslöjade bandet ATG de ska jobba med världsproducenten Lennart Östlund.

Skivmässan

Under festivalen har du chans att ta del av vår

fantastiska skivmässa! Här kommer försäljare från hela landet att sälja vinyl, cd-skivor och en massa rariteter. Kom och fynda!

Fri entré | 7-9 juli | kl. 11-19 | Galaxen, Borlänge

Arrangeras av Dice Records, Galaxen och Peace & Love.

Spelschema hittar ni här:

Torsdag

16.00 Längtans Motell

17.00 Dimpker Brothers

18.00 The Major Seconds (P&L)

19.00 The Major Seconds (P&L)

20.00 Villa Rivercat (P&L)

21.00 Meadows

22.00 Ola Aurell

Fredag

16.00 Neweva

17.00 DSH5

18.00 Red Nova (P&L)

19.00 Novocain Tongue (P&L)

20.00 OrangeClub

21.00 The Bloakes

22.00 P-nissarna

Lördag

16.00 Det Är Kärlek

17.00 We're Holding Court

18.00 Crash Nomada (P&L)

19.00 Dave Kusworthorth (P&L)

20.00 Chikan (P&L)

21.00 Mohlavyr

22.00 Fru Fortuna

Kontaktperson Live At Heart
Lars Göran Rosén
lg@liveatheart.se

Eller Musichelp

Peter Åstedt

Peter@musichelp.se

0733-793729

Musichelp Sweden AB är ett musikbolag baserat i Trosa söder om Stockholm. Företagets fokusområde är management och förlagsverksamhet men det finns även en skivbolagsdel och en avdelning med servicetjänster för bolag och enskilda artister. Musichelp arbetar mycket med export av nya svenska band och samarbeten med olika företag genom branding.