CA Mätsystem AB

Pressrelease från CA Mätsystem AB

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2012 09:18 CET

Alla dessa strömtänger har automatisk detektering av vilken typ av signal som mäts, AC eller DC.

Med unika extra funktioner som total övertonshalt, mätning på enskild överton upp till 25:e, fasföljdsmätning, effektmätningar, vidare har två modeller logger samt Bluetooth kommunikation.

F200-serien möter alla krav för dig som mäter upp till 600Aac/900Adc upp till 34mm. För större strömmar finns F400-serien som klarar upp till 100Aac/1500Adc samt upp till 48mm. På elkraftanläggningar samt arbete på distributionlinjer finns F600-serien vilka mäter upp till 2000Aac/3000Adc och klarar upp till 60mm kabeldiameter.

Som användare kan arbete utföras i total säkerhet enligt alla gällande säkerhetsnormer. Med IP54 kapsling skyddas instrumenten emot smuts vilket garanterar en lång livslängd. De klarar dessutom fall på 2m enligt gällande standard. Säkerhet enligt 1000V kategori IV, samt med 3års garanti.

CA Mätsystem AB

Johan Bodin

E-mail: jb@camatsystem.com

Hemsida: www.camatsystem.com