Universal Music Sweden

NY SINGEL FRÅN GRAVEYARD

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2015 08:50 CEST

Stranded Rekords / Polydor Sweden

Idag släpper Sveriges hårdast turnérande rockexplosion Graveyard första singeln från uppkommande fjärde albumet Innocence & Decadence. Singeln, med titeln ”The Apple and the Tree”, är första låten att släppas med returnerande medlemmen Truls Mörck bakom basen. Göteborgarna har hyllats med såväl grammisar som P3 Guld-priser och är ryktbara för att stadigt slita vägarna både i eget namn och tillsammans med giganter som Iron Maiden, Motörhead, Soundgarden m.fl.

Graveyard föddes ur askan efter splittrade doom/stoner-bandet Norrsken år 2000, och har sedan dess släppt tre fullängdsalbum; Graveyard, Hisingen Blues och Lights Out.
Nya plattan är inspelad i Atlantis med hjälp av Johan Lindström och Janne Hansson och bandet säger själva om ”The Apple and the Tree”:

”Somewhere between Innocence & Decadence is where you´ll find Graveyard. Hard at work trying to figure out which apples that will fall from what tree. Can you see us? We´re that little hopeless case of a fly in denial – since forever stuck between the piles of shit that your ever repeating life keeps lining up for you”

Det nya materialet kommer premiärspelas live följande datum:
16/10 - KB, Malmö
17/10 - Münchenbryggeriet, Stockholm
23/10 - Pustervik, Göteborg

Innocence & Decadence kommer finnas på CD / Standard vinyl (svart) samt i dessa limiterade färger (500 ex), som man redan nu kan förbeställa för att säkerställa leverans på releasedagen:
CDON (orange vinyl): http://smarturl.it/GraveyardCDON
Ginza (white vinyl): http://smarturl.it/GraveyardGinza