Universal Music Sweden

Ny singel och vårturné från Albin Gromer

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 17:07 CET

I morgon onsdag (30 november) släpper Albin Gromer sin nya singel För det är du. Det är den tredje i ordningen sedan Albin Gromer för nästan ett år sedan gjorde sitt första bejublade framträdande på P3 gulds scen

Efter en sommar med spelningar på bl.a. Storsjöyran, Mosebacke Terrass, Piteå Dansar & Ler och Malmö Festivalen, är Albin just nu ute med Timbuktu på delar av dennes konserthusturné. Och våren 2012 är det dags för Albin Gromer att äntligen möta publiken på sin första egna turné. Med start den 24 februari kommer Albin besöka klubbar från Malmö i söder till Luleå i norr.

Allt det här är naturligtvis bara början. Singeln För det är du når handeln imorgon och finns redan idag tillgänglig via Facebook länken nedan. Den 10 februari 2012 släpps Albin Gromers första studioalbum. En minst sagt efterlängtad skiva.

Lyssna på Albin Gromers nya singel här:

Turnéplan 2012

24/02 MALMÖ, Babel

25/02 HELSINGBORG, The Tivoli

03/02 NORRKÖPING, Klubb Republik @ Trappan

03/03 GÖTEBORG, Stadsteaterns Foajébar

09/03 VÄXJÖ, Grace

16/03 SKELLEFTEÅ, Folkparken

17/03 LULEÅ, Kulturens Hus

23/03 STOCKHOLM, Debaser Medis

24/03 UPPSALA, Smålands Live

För mer information: