XTC Productions AB

Ny singel! Tina Moe i sin första duett - Svävar Igen

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2014 11:08 CEST

Tina Moe i sin första duett - Svävar Igen

På Tina Moes senaste singel Svävar Igen gör hon sin första duett tillsammans med Erik Bernholm.

– Vi gillar att jobba tillsammans så när jag ville ta upp musiken igen var det självklart att fråga Erik om han ville vara med. Singeln är en del av ett projekt som så småningom ska resultera i ett album men vi har ingen brådska, säger Tina Moe.

I väntan på albumet Livet, Människan & Kärleken kommer nu en ny singel där Tina denna gång valt att sjunga duett med sin medproducent och arrangör Erik Bernholm.

Det resulterade i en sång om att våga älska igen... en medryckande och positiv låt som fått namnet Svävar Igen.

Text och musik: Tina Moe

Produktion: Erik Bernholm

Arrangemang: Tina Moe och Erik Bernholm

Både Tina och Erik har haft fullt upp mellan varven. Därför har albumet tagit lite längre tid att färdigställa än vad som var tänkt. Under tiden får vi nöja oss med de redan släppta singlarna Ingenting Är Slut, Jag Drömmer Att Jag Flyger, Mitt i Livet, Lycklig Lek, Här & Nu och nu den senaste singeln Svävar Igen. Albumet beräknas komma i januari 2015.

Tina Moe och Erik Bernholm är ursprungligen från Jämtland. Till en början var Erik gitarrist i Tinas band och samarbetet har fortsatt till och från genom åren - Tina som singer/songwriter och Erik som gitarrist och producent.  Vid sidan av låtskrivandet och musiken har Tina även utbildat sig till vinkonnässör, qigonginstruktör och är även diplomerad livscoach. Erik Bernholm jobbar som låtskrivare, producent och gitarrist. Han har bland annat under senare år skrivit och producerat flera bidrag till Eurovison tillsammans med Thomas G:son. Dels Spaniens bidrag till 2012, Jenny Silvers Something In Your Eyes 2011 och 2010 skrev de det danska bidraget In a Moment Like This, som till slut hamnade på en ärofylld fjärdeplats i stora finalen i Norge.

En video med låten är även släppt på Youtube https://www.youtube.com/watch?v=os9eRSUfaxE

Svävar Igen finns ute på bla. Spotify, iTunes, Amazon och YouTube       XTC S035

För intervju och frågor kontakta; Nina Wahlberg XTC Productions AB

tel. 08-7492506  073-6376390 eller nina@xtc-productions.com