Moore To Be

Ny skiva och extrakonserter för Hansson de Wolfe United

Pressmeddelande   •   Okt 11, 2010 14:25 CEST

Ett av 1980-talets stora band - Hansson de Wolfe United släpper nya albumet "Elektriskt Blått" 15 oktober och följer upp med extrakonserter nu i höst.

Från scenen vid våren 2010’s comeback turné (vilket var första gången bandet spelat live på 24 år) utlovade Hansson de Wolfe United ett nytt studioalbum till hösten, det första på 2000-talet. Nu är det snart här - ”Elektriskt blått”. Det innehåller 11 nyskrivna låtar med sitt alldeles unika sound och sina speciella svenska texter, release 15 oktober.

Med mer än en kvarts miljon sålda skivor, varav 5 guldalbum med låtar som ”Existens- maximum”, ”Var kommer barnen in”, ”Iskalla killen full av mänsklig värme”, ”Som att gunga sin själ i en hammock”, ”Yes box alright” har Hansson de Wolfe United, ett av 1980-talets stora svenska band, skapat ett helt eget musikaliskt
landskap som fångat flera generationer lyssnare.

– Skyll retrospektiven på mig, säger Lorne de Wolfe som tar pausar sitt arbete som art director för att starta upp bandet Hansson de Wolfe United live 2010. Teamet kring albumet ”Elektriskt blått” består av originalmedlemmarna: Lorne de Wolfe (musik & text, sång och keyboards) Jonas Isacsson (gitarr), Per Lindvall
(trummor) och Ingrid Munthe (text).

”Elektriskt blått” är resultatet av ett pendlande mellan olika klanger, olika humör, Stockholm – Paris, olika drömmar, olika studios, olika kärlekar... eller allra helst: ”there´s more to the music than meets the ear.”
Bandet gör ett antal exklusiva extra konserter i samband med albumreleasen;

26/10 VARA, Vara konserthus
11/11 STOCKHOLM, Rival
29/11 LUND, Stadsteatern
30/11 GÖTEBORG, Lorensborg

För mer info se även www.hanssondewolfeunited.com

Moore To Be AB är experter på att lansera nya talanger och har över 17 års erfarenhet inom underhållningsbranschen. Vi är under expandering och  är i dagsläget två heltidsanställda och en person på väg in. Vi sitter i lokaler på Skeppsbron 44 i Gamla Stan.

Moore To Be erbjuder promotion, aristcoachnig och mediaträning och har samarbetat med bland annat Stephen Simmonds, Erik Hassle, Magnus Carlsson och Hoffmaestro för att nämna några  av våra kunder. Moore To Be bygger och stärker personliga varumärken.

För mer information och referenser se www.mooretobe.com