Micropos Medical AB

Ny skonsam metod förenklar för prostatapatienter

Pressmeddelande   •   Aug 30, 2012 08:25 CEST

Ovanstående rubrik är också den rubrik som tidningen GT/Expressen valde då dess journalister på två sidor beskrev Micropos RayPilot® som är bolagets system för förbättrad precision vid behandling av prostatacancer. I artikeln intervjuades även en av de patienter som behandlats på Karolinska Universitetssjukhuset.

Klicka på bilden för att läsa artikeln i GT/Expressen

För ytterligare information kontakta:

Tomas Gustafsson, VD på Micropos Medical AB (publ), 031-772 80 99

Om Micropos Medical AB (publ):

Micropos Medical AB (publ) (www.micropos.se) utvecklar och säljer framtidens produkter för precisionsbehandling av cancer. Bolagets första produkt RayPilot® är inledningsvis avsedd för att säkerställa en förbättrad strålbehandling av prostatacancer. Med en högre precision kan man på ett säkert sätt fokusera strålningen på prostata och öka stråldosen vilket därmed kan ge en ökad möjlighet till en botande behandling samtidigt som vanligt förekommande biverkningar kan minska och behandlingstiden kortas. RayPilot® kan liknas vid ett GPS-system och består av tre delar; sändare, mottagarsystem och mjukvara. RayPilot® systemet är CE-certifierat och därmed godkänt för Europeisk användning. Bolaget är listat på AktieTorget under aktiesymbolen MPOS.

Välkommen att följa Bolaget på www.facebook.com/microposmedical eller följ pressreleaser om Bolaget på www.mynewsdesk.se sök efter Micropos och välj prenumerera.