Kreejt AB

Ny skribent och nysatsning på Spara & Placera

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 11:31 CEST

Nu gör ekonomibloggen Spara & Placera en nysatsning och har i och med detta tagit in Carola Lindström som skribent på sidan. Carola är precis rätt person för uppdraget då hon i grunden är civilekonom, frilansjournalist och författare med ett speciellt intresse för privatekonomi och entreprenörskap. Hon skriver för flera stora svenska tidningar och hennes texter på Spara & Placera kommer att handla om allehanda ämnen som på ett eller annat sätt berör privatekonomi.

Hittills har Carola skrivit en guide för dig som handlar på nätet, en artikel som tar upp ämnet försäkringar och två artiklar som reder ut allt om varför du ska göra en budget och hur du konkret går tillväga för att skapa dig en egen budget.

I kommande artikel tar Carola upp en tuff bit inom ämnet privatekonomi – vad som händer om du inte betalar dina räkningar.

Spara & Placera har på senare tid också utvecklats till att ge goda råd till den som söker sparkonto, bra aktörer som erbjuder nätdepå för aktie- och fondhandel samt kreditkort. Här kan besökarna på sajten dessutom ge sina kommentarer och sätta betyg på de olika sparkonton som presenteras.

Ekonomibloggen Spara & Placera lanserades 2009 och drivs av Håkan Liljeqvist genom hans firma Kreejt. På sajten delar han med sig av den kunskap han har om privatekonomi till andra som vill lära sig mer eller vill vända en negativ ekonomisk trend. Han lovar till och med sina läsare att de kommer att spara pengar om de läser bloggen och använder sig av ett eller flera av de tips som du finner där.

För ytterligare information kontakta Håkan Liljeqvist:

Mail: hakan.liljeqvist@kreejt.se Mobil: 0708-888594