Haupt Lakrits

Ny smak - CITRON

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2017 11:43 CET

CITRON blir det senaste tillskottet i Haupt Lakrits standardsortiment. Den nya smaken lanseras på Formex i Stockholm, 18 januari 2017.

CITRON består av salt lakrits omgiven av vit choklad smaksatt med citron, lime, bergamott och yuzu. En uppiggande och fräsch pralin som man kan äta många av. CITRON tar plats i Haupt Lakrits standardsortiment.

- "Vi har länge letat efter den ultimata upplevelsen med kombinationen lakrits och citron" säger Christian Haupt, grundare och ägare av Haupt Lakrits, och fortsätter: "I vanlig ordning har vi valt ut dom bästa råvarorna och försökt göra smaken litet vuxen, i det här fallet genom bergamottoljan från Italien. Resultatet är läskande gott, tycker vi."

Om Haupt Lakrits

Haupt Lakrits tillverkar och säljer söt- och saltlakrits, chokladöverdragen lakrits samt lakritsprodukter för matlagning och bakning. Gemensamt för all bolagets produkter är omsorgen kring ursprung, tillverkningsmetoder och ingredienser. Företaget drivs av Rasmus Ragnarsson med anställda och har en mindre fabrik i Kista, strax norr om Stockholm.

Om Christian Haupt

Christian Haupt har de senaste femton åren arbetat som entreprenör och investerare - främst inom spel, sport och IT. Hans största och mest välkända företag var Expekt.com - ett spelbolag som han startade tillsammans med Conny Gesar och som de sålde år 2009. Christian har också varit delägare i Parbet, SvenskaFans och är idag delägare och investerare några mindre företag.

Christian Haupt, ägare och grundare
christian.haupt@lakrits.se