Adeptic Technologies AB

Ny sökanalystjänst för webb- och intranätsredaktörer

Pressmeddelande   •   Jul 09, 2013 15:25 CEST

För ett par månader sedan lanserades Visitors Voice – en ny tjänst som visar var en webbplats eller intranät har största bristerna sett till vad användarna söker efter.

”- Tjänsten förenar analys av vad besökarna vill med vad de faktiskt gör. Och gör det begripligt för redaktören. Verktyget ersätter inte Google Analytics och liknande analysverktyg, utan kompletterar dem inom sin nisch. Och precis som Google Analytics fungerar det för alla CMS och interna sökmotorer”. berättar Pontus Rosin från Adeptic.

Visitors Voice har utvecklats i samband med sökföretagets arbete tillsammans med flera av Sveriges kommunwebbar.

” – En stor utmaning för redaktörerna är att veta vad de ska prioritera – ofta är lägsta nivån hög och man har få uppenbara brister i sitt innehåll. Visitors Voice visar här vägen och ger förslag baserat på vad besökarna har gjort”.

Visitors Voice hjälper även redaktörerna att förstå när information bör publiceras på en sajt genom att lyssna av trender i sökstatistiken. Verktyget är även anpassat för mobilen som ett led i att göra det enkelt och tillgängligt för redaktören.

I Sverige använder redan ett drygt 20-tal kunder tjänsten och Adeptic Technologies har redan översatt verktyget till nya språk då man ser ett stort behov av tjänsten.

Du kan pröva tjänsten genom demon på startsidan: http://sv.visitorsvoice.com/

I snart ett decennium har Adeptic Technologies hjälpt kunder att göra deras informationen lätt att hitta på deras webbplatser och intranät. I dagsläget använder företag som Swedish Standard Insitute, BMW och Grizzly Zoo samt organisationer som Almi Företagspartner, Uddevalla kommun och Örnsköldsviks kommun Adeptics tjänster. För det har Adeptic utvecklat en egen sökteknologi kallad Adeptic Search Suite som kan lösa komplicerade tekniska problem med.

Adeptic har även utvecklat en sökmotoroberoende molnbaserad sökanalystjänst kallad Visitors Voice som gör det enklare för redaktörer på en webbplats eller ett intranät att förbättra sitt innehåll och dess metadata.