Jmind AB

Ny sökmotor för e-handel

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 17:01 CEST

-Jag upptäckte själv ett problem när jag skulle leta efter en produkt på Google att jag fick irriterande många irrelevanta träffar, såsom bloggar, forum och hemsidor. 3 av 4 träffar var inga webbutiker och allt jag ville var att hitta min produkt och handla, säger Johan Svenring, grundare till 5i5.se

Baserat på Googles plattform har nu sökmotorn 5i5.se växt fram och här sökerman igenom HittaButik.se över 13 000 svenska webbutiker.

-Vi har fokuserat på användarvänlighet och har delat in butikerna i 20 olika huvudkategorier. Vi har ju Sveriges överlägset största register av e-butiker och detta i kombination med Googles sökmotor tror jag det kan bli riktigt lyckat och framförallt tidsbesparande för kunderna, menar Svenring.

Det finns ju en mängd bra prisjämförelsesajter. Räcker inte det?
- De är jättebra om man bara är ute efter att jämföra pris och funktioner och du redan vet vilken produkt du vill ha. Nackdelen är att de mest söker bland de riktigt stora e-butikerna och de har långt ifrån den intelligens som en sökmotor som Google erbjuder. Ska man jämföra produkter så är prisjämförelsesajter bäst, ska du hitta en produkt så är 5i5.se bäst, säger Johan.

Inom kort kommer 5i5.se erbjuda ett fåtal annonsplatser för e-handlare.
-Kika gärna in. Jag tror många av oss kommer ha stor nytta av 5i5.se!

För mer info: Kontaka Johan Svenring, tel 0706-41 26 81

5i5.se är en sökmotor som fungerar precis som google men
visar endast träffar från webbutiker inte från andra sidor