one to one ab

Ny söktjänst; Sök bland 350 000 svenska namn via 121.nu

Pressmeddelande   •   Jul 21, 2009 10:00 CEST

121.nu lanserar nya Namnguiden som ger den senaste informationen inom namntrender. Du kan söka på 350 000 svenska namn och kan exempelvis se i vilket län Läderlappen, Fantasy, Wolverine eller Google trivs bäst.

- Jag tror inte jag är ensam om att tycka att det är svårt att namnge ett nytillskott i familjen. När jag själv fick barn fick hon heta "Lilla ängel" i över 1 månad. Nu vet jag att det finns 54 st som heter "Lilla" och 16 st som heter "Ängel" i Sverige, så visst kan man heta så, säger Aaron Isacsson vvd på 121.nu.
- Då var jag ute och sökte på nätet men hittade ingen bra enkel tjänst som kunde berätta för mig vilka namn som var populära eller unika. Nu är vi glada att få dela med oss av en rolig tjänst som ger dig bra information efter en enkel sökning, fortsätter Aaron Isacsson.

Via Namnguiden får du tillgång till namnstatistik och namntrender fördelat på län och kommun. Du kan exempelvis se de 20 populäraste, pojk, flick- eller efternamnen i Danderyd. Topplistan på de 100 vanligaste pojk- flicknamnen för respektive år presenteras under Namntoppen. För att hålla sig uppdaterad på om huruvida ett namn bara är just en trend kan man med en enkel sökning få uppgifter på om populäriteten är på väg att dala. Under Namntrender får man också en popularitetsförändring i procent mot föregående år.

Om 121.nu
121.nu är en av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 50 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonathan Isacsson, VD
one to one ab