Temaimport.se

Ny Solpanel från SUNBEAMSystem för den kreative.

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2014 01:55 CEST

Efter en fantastik vår och försommar lanserar vi nu ytterligare en modell av SUNBEAMsystems fantastiska solpaneler. Släktskapet med de 18 watt solpaneler man hittar på KTHsolarboat är tydligt. Här har man dragit ut cellerna på rad och uppnår då en avlång flexibel solpanel med många användningsområden.

SUNBEAMsystem 18 watt avlång Solpanel - för den kreative

Låt kreativiteten flöda och montera avlånga 18watt solpaneler som en bård eller snobblinje.

Eller kanske på mast eller bom.

De avlånga 18 Watt kommer utan hålkragar och med elkabel på baksidan. Lämpade för att limmas på underlaget.

Om SUNBEAMsystem solpaneler

Som vanligt kommer SUNBEAMsystem med testvinnande celler som gör panelen mindre jämfört med konkurrenter.

Panelerna är lättare och mer flexibla än konkurrerande flexibla modeller.

Utmärkande är en ren design och hög finish. Vit färg bakom enfärgade mörka celler utan lödningar och ledningar.

Samtliga paneler är tillverkade för att tåla en tuff marin miljö

Teknisk data

Panel

Pmax

Voc

Isc

Vmp

Imp

C-Eff

Vikt

Dimensioner (mm)

SP18long

18W

23,7V

0,99A

19,4V

0,92A

0,3 kg

850 x 147

Missa inte www.sunbeamsystem.se

TemaImport.se drivs av Susanne och Viktor som har verkat i båtbranschen under flera år. Susanne är utbildad förpackningsdesigner med erfarenhet inom logistik och produktion. Viktor är Civilingenjör inom elektroteknik med delmängd i Naval Architecture. Båda aktiva i båtlivet med många timmar i motorbåt och ofta mer än tusen sjömil med segelbåt varje säsong.
Vi skall representera och vårda varumärken med kvalitetsprodukter. Gärna teknik i framkant som underlättar allas båtliv.
Våra kunder får tillgång till ett nyskapande produktsortiment och en säker leveranspartner med  kunnig support.