Fletch Handelsbolag

Ny, spännande triathlontävling i Göteborg!

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2014 00:50 CET

Fredag 21 februari 2014

Nu har registrering för den nya, spännande tävlingen Gothenburg Triathlon öppnat - och tävlingen har redan fått stor uppmärksamhet, bland annat från killarna från den populära TV-serien Livräddarna på Bondi Beach (http://www.youtube.com/watch?v=t7s2bTpYrss&feature=youtu.be)!

Gothenburg Triathlon går av stapeln den 20 juli 2014. Tävlingen kommer att hållas i det vackra området kring Västra Ingsjön - inte långt från Göteborgs centrum.

"Göteborgsområdet har saknat ett roligt, spännande och utmanande triathlon de senaste åren. Gothenburg Triathlon är fantastiskt på så sätt att alla kan ta sig an utmaningen - vi har både sprint och olympiskdistans, individuellt eller i lag. Och vi kommer även ha SuperKids-distans så barn kan vara med på dagen!" säger Caroline Rafstedt, en utav arrangörerna bakom Gothenburg Triathlon.

Gothenburg Triathlon kommer även bjuda in anmälda till träningstillfällen inför tävlingen. Är man ny till sporten kan man passa på att ställa frågor och diskutera nerver och för de erfarna blir det en rolig träning där man kan putsa på teknik.

För mer information och registrering gå till www.gothenburgtriathlon.com eller kontakta info@gothenburgtriathlon.com

We are proud and excited to present Gothenburg Triathlon 2014, located only a short drive from the heart of Gothenburg. Gothenburg Triathlon is a great challenge for everyone – from beginners to top elite triathletes. The fast course is located in the beautiful surroundings of Västra Ingsjön, with great roads and fantastic views.

It doesn’t matter what your goal is; to get in shape and finish your first ever triathlon  – or to challenge yourself and break your personal best. We are excited to have you all on board and we can’t wait to see you perform and take on the challenge.