PartnerTech AB

Ny stor order till PartnerTech: EssNet lägger order på 65 miljoner kronor

Pressmeddelande   •  Okt 06, 2003 09:47 CEST

PartnerTech har skrivit ett samarbetsavtal med spelsystemstillverkaren EssNet som innefattar produktion samt distribution av PC-baserade spelterminaler. Avtalet omfattar tre olika order med ett sammanlagt värde på cirka 65 miljoner kronor. De första leveranserna startar redan under innevarande år.

Huvuddelen av affären gäller den genombrottsorder på spelterminaler som EssNet fått från Norsk Tipping, Norges statliga spelbolag med en omsättning på ca 9,7 miljarder norska kronor om året.

- Norsk Tipping är ett av världens mest innovativa och tekniskt avancerade spelbolag. För att möta upp till deras krav måste vi vara försäkrade om att våra leverantörer håller högsta klass när det gäller kvalitet, leveranssäkerhet och flexibilitet. Därför blev PartnerTech vårt val, säger Hans Vigmostad, VD för EssNet.

- Det är både stimulerande och hedrande att bli vald som leverantör till EssNet i den genombrottsorder de nu fått på den nordiska marknaden, säger Mikael Jonson, VD för PartnerTech.

Leveranser av spelterminalerna till Norsk Tipping samt ytterligare två kunder startar före årsskiftet från PartnerTechs fabrik i Åtvidaberg.

För ytterligare information:
Mikael Jonson, VD PartnerTech AB, tfn. 070-678 10 01.
Hans Vigmostad, VD EssNet AB tfn. 0708-12 84 50

EssNet är en av världens ledande leverantörer i spelbranschen. Med bas i Stockholm utvecklar företaget online-system för bland annat integrerade lösningar på Internet, för mobiltelefoner och interaktiv TV. Kunderna är nationella, statskontrollerade tips- och spelbolag med licens att hantera spel som t ex Lotto, Keno, Bingolotto, Toto och Oddset. EssNet har kunder i Europa, Asien, Mellanöstern, Sydamerika och Australien.

PartnerTech utvecklar och tillverkar på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena telekommunikation, informationsteknologi, verkstadsindustri och medicinsk teknik. Företaget har cirka 1 200 medarbetare och är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen.(www.partnertech.se)