Molto

Ny styrelse för Molto

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2013 17:17 CET

Till ordförande för perioden 2013-2014 valdes Agnes Carlsson, 19 år. Agnes är  född och uppvuxen i Södertälje. Hon går sista året på Kungstensgymnasiet där hon läser samhällsprogrammet - ekonomi/språk. På fritiden är Agnes väldigt intresserad av politik och av samhällsfrågor över lag. Hon beskriver att hon har ett behov av att engagera sig i saker och att drivet för att ständigt förvalta och förbättra finns alltid närvarande i hennes liv.

- ”Molto är en organisation som jag känner mycket för. Jag har sett den otroliga utvecklingspotentialen som finns för konceptet Molto. Det är något unikt i Sverige. Det känns verkligen fantastiskt att nu ta över rodret för Molto. Molto ska fortsätta vara en idéfabrik och inkubator för alla unga.”  säger Agnes Carlsson.

- ”Under mitt år som ordförande vill jag fortsätta att stärka Molto som en organisation som står på ungdomarnas sida. Samtidigt som vi fortsätter att jobba för att skapa de rätta förutsättningarna för ökad kreativitet. Radio Molto, Kreativa Södertälje och vårt femårsjubileum är viktiga saker att jobba med under året. Men även att få kommunen att bli mer öppen och transparans. Vi förbereder oss också inför valet 2014 då vi har många punkter som vi vill ska upp på agendan.” Säger Agnes Carlsson

Till posten som vice ordförande för det kommande året valdes Linnéa Bergenstråhle, 18 år. Linnea har varit aktiv och engagerad inom Molto i tre år. Hon började som funktionär och har under åren vuxit inom Molto. Linnea är väldigt intresserad av fotografi, skapande, mode, samhällsfrågor och musik. Hon bor i Stockholm och läser sista året på Designgymnasiet. Hon driver också ett eget modebolag som heter Alinéa.

-Styrelsen 2013-

Nyvald ordförande: Agnes Carlsson, 19 år
Nyvald vice ordförande: Linnéa Bergenstråhle, 18 år
Nyvald ledamot: Jonna Hillblom, 18 år

Omvalda:
Rodolfo Alvarez, 24 år
Tim Mårtensson, 22 år
Brenda El Rayess, 19 år
Robin Säker, 19 år
Julia Fowelin, 19 år
Oskar Helgasson, 20 år

Vi tackar samtidigt Cajsa Svanbeck, Lorena Persson, Leila Bouchaoui och Aron Podavka för sin tid i moltostyrelsen.

Agnes Carlsson, ordförande Molto
Mobilnr: 073 785 05 93
agnes.carlsson@molto.se

Linnéa Bergenstråhle, vice ordförande Molto

Mobilnr: 072 250 99 19

linnea.bergenstrahle@molto.se

Molto i sociala medier

Klubb Molto är en ideell förening som arrangerar konserter för alla som älskar musik. Klubb Molto drivs helt av ungdomar under 25 år och gästas i höst bland annat av artister som Veronica Maggio och Timbuktu. Vi ser kreativitet som framtidens vapen!

Besök gärna vår hemsida på www.molto.se